kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۴۳۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

آتش‌سوزی در تفرجگاه «بهشت پرندگان»‌ اشنویه جان یک نفر را گرفت

بخشدار نالوس ‌اشنویه گفت: بر اثر وقوع آتش‌سوزی در تفرجگاه بهشت پرندگان این شهرستان بیش ‌از سه هکتار از درختان این منطقه گردشگری طعمه حریق شده و در آتش سوخت و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.


رحمان نالوسی دیرور شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی آتش سوزی روز جمعه در این تفرجگاه که در حدفاصل روستاهای «بالاگیر»و «جاشیران» است ، متاسفانه قسمت اعظمی از درختان این منطقه که شامل گز و درختان بید بود طعمه حریق شده و از بین رفت.
وی گفت: علت اصلی در دست بررسی بوده ولی به نظر می‌رسد خطای انسانی در وقوع آن تاثیرگذار بوده است.
بخشدار نالوس‌اشنویه ادامه داد: متاسفانه بر اثر دود فراوان ناشی از این آتش سوزی یک بانوی میانسال نیز دچار خفگی شده و جان خود را از دست داد.
نالوسی اضافه کرد: بلافاصله پس از این حادثه نیروهای آتش‌نشانی شهرهای‌اشنویه و نقده به محل اعزام شده و با همکاری روستاییان «بالاگیر» و «ده‌شمس» ، اعضای شورا و دهیاران حریق مهار و از سرایت آن به مراتع و درختان همجوار جلوگیری شد.
وی افزود: خاموش کردن این آتش حدود سه ساعت به طول انجامید و متاسفانه بسیاری از گونه‌های درختی و جانداران آن در آتش سوختند.
مساحت بهشت پرندگان حدود ۲۰ هکتار است و به دلیل وجود انواع پرنده در فصل‌های بهار و تابستان لقب بهشت پرندگان را به خود گرفته است.