kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۸۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

تعداد شهرهای قرمز کرونایی به 32 شهر افزایش یافت

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آخرین آمار کرونا در ایران را اعلام کرد.
به گزارش وبدا، در اطلاعیه این مرکز آمده است:«از 3 تا ۴ تیرماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۸۲۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۳۹۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به سه میلیون و ۱۵۰ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۳ هزار و ۵۸۸ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۸۰۹ هزار و ۵۹۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
سه هزار و ۲۱۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تا کنون ۲۳ میلیون و ۶۷ هزار و ۲۰۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
تا کنون چهار میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۶۴ نفر دُز اول واکسن کرونا و یک میلیون و ۱۲۷ هزار و ۸۸۶ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به پنج میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۵۰ دُز رسید.
گسترش شهرهای قرمز کرونا
از جنوب به مرکز کشور
بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در حال حاضر ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.
در همین زمینه رنگ‌بندی جدید شهرستان‌ها که در اپلیکیشن «ماسک» وزارت بهداشت منتشر شده است حاکی از گسترش شهرهای قرمز کرونا از جنوب به مرکز کشور می‌باشد.
بر اساس این گزارش، شهرستان‌های مهران (استان ایلام)، تنگستان، دشتستان، دشتی، دیر، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، دماوند و فیروزکوه (استان تهران)، ایرانشهر، خاش، زابل و زاهدان (سیستان و بلوچستان)، گراش، لارستان و لامرد (فارس)، بم، رودبار جنوب، قلعه گنج، کرمان و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، حاجی‌آباد، خمیر، رودان، قشم و میناب (هرمزگان) و شهرستان یزد (استان یزد) در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفته‌اند که این تغییر وضعیت از شنبه پنجم تیر اعمال می‌شود.
بر این اساس، روند بستری در شهر تهران افزایشی شده و احتمال قرمز شدن تهران وجود دارد.