kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

کشف دومین گور جمعی در کانادا طی یک ماه گذشته با صدها جسد کودکان بومی!

 

مسئولان بومی یکی از استان‌های کانادا، از کشف مجدد گور جمعی حاوی صدها جسد، که احتمالاً بیشتر آنها کودک هستند، خبر دادند.
کانادای مدعی حقوق بشر این روزها مرکز انتشار اخبار ضد بشری شده است.در حالی که هنوز یک ماه از کشف گور جمعی کودکان بومی در یکی از استان‌های کانادا نگذشته است، بار دیگر خبر هولناک مشابهی از این کشور به گوش می‌رسد؛ روزنامه کانادایی «نشنال‌ پست» بامداد پنجشنبه از کشف یک گور ثبت‌نشده در استان «ساسکاچوان» خبر داد، که احتمالا حاوی اجساد کودکان است. بر اساس این گزارش، یکی از بومیان این استان گفت که یک گورِ بدون نشانی، در نزدیکی محل استقرار سابق یک مدرسه شبانه‌روزی در منطقه «کووِسِس» کشف شده است. ساکنان استان «ساسکاچوان» احتمال می‌دهند که تعداد اجساد کودکانی که قرار است از این چند صد گور تازه کشف‌شده بیرون بیاید، حداقل سه برابر تعداد اجسادی باشد که در گورجمعی در نزدیکی یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کشف شده بود.بر این اساس، فدراسیون اقوام بومی مستقل در کانادا شامگاه چهارشنبه در اعلامیه‌ای توضیح دادند: «تعداد این گورهای بدون نشانی، بیشترین میزان در تاریخ کانادا تاکنون خواهد بود».یکی از رهبران بومی کانادا روز پنج شنبه طی یک کنفرانس خبری، درباره این نسل کشی فرهنگی گفت: کاوش‌های خود را با استفاده از یک دستگاه ردیاب در روز ۲ ژوئن(12 خرداد) آغاز و حدود ۷۵۱ گور بی‌نام پیدا کرده‌ایم.
این در حالی است که هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی، که برخی از آنها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان« بریتیش کلمبیا» پیدا شد.کارشناسان حقوق بشر سازمان ملل به دنبال انتشار این خبر، از دولت کانادا و واتیکان درخواست کردند که هرچه سریع‌تر تحقیقات کاملی در این خصوص انجام دهند. پس از آنکه «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، از کلیسای کاتولیک خواسته بود مسئولیت خود بابت مدیریت مدرسه‌ای که بقایای ۲۱۵ کودک بومی در آنجا کشف شده است، را بپذیرد و عذرخواهی کند، پاپ فرانسیس در اولین واکنش خود به این فاجعه، گفت که از این حادثه بسیار رنجیده و شوکه شده است اما حاضر نشد، مستقیماً عذرخواهی کند.رهبران بومی و بازماندگان مدارس شبانه‌روزی کاتولیک در کانادا اما، از واکنش منفعلانه رهبر کاتولیک‌های جهان به فاجعه کشف این گور جمعی به خشم آمدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی طی قرن 19 میلادی با اجبار به ۱۳۹ مدرسه شبانه‌روزی در سراسر کانادا فرستاده شده‌اند و ارتباط آنها با خانواده، زبان و فرهنگ شان به کلی قطع شده بود. با بسیاری از آنها رفتار‌های آزاردهنده‌ای شد و حتی مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند. به گفته یک کمیسیون تحقیق، بیش از 4000 نفر از کودکان به کام مرگ رفته‌اند. در پایان این تحقیق گفته شده کانادا مرتکب یک نسل کشی فرهنگی شده است.گفتنی است، ائتلافی از چندین کشور از جمله ایران، چین و روسیه، خواستار تحقیق سازمان ملل درباره فاجعه کشف گور جمعی کودکان بومی در کانادا شده است. غربی‌ها که برتری نژاد سفید را باور داشته و معتقد بودند مردم همه دنیا باید به شیوه غرب مدرن شوند، جنایات زیادی را در کشورهای مختلف مرتکب شده و میلیون‌ها انسان را کشته‌اند. این جنایات، همچنان ادامه دارد.