kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
پنج‌شنبه شب

انصارالله با 10 پهپاد هجومی پایگاه نظامی ائتلاف سعودی را هدف قرار داد

 


سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موفقیت‌آمیز ۱۰ فروند پهپاد به یک پادگان آموزشی ائتلاف سعودی در داخل خاک عربستان خبر داد.
در حالی که زمزمه‌های پایان جنگ یمن شنیده می‌شود، اما حملات انصارالله و عربستان علیه یکدیگر همچنان ادامه دارد. در این راستا، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، شامگاه پنج‌شنبه طی توئیتی، از حمله پهپادی به یک پادگان آموزشی ائتلاف سعودی در منطقه «الودیعه» (داخل خاک عربستان و در نزدیکی مرز یمن) خبر داد. طبق گزارش فارس، او نوشت که ۱۰ فروند پهپاد تهاجمی «قاصف کی 2» مرکز فرماندهی و مراکز آموزشی و دیگر ساختمان‌های مستقر در این پادگان را با موفقیت هدف قرار‌دادند. این عملیات طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه انجام شده است.
به نوشته یحیی سریع، در این عملیات گسترده، بیش از ۶۰ مزدور از جمله چند فرمانده کشته و زخمی شدند. تعدادی از افسران سعودی نیز در بین کشته شدگان هستند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که مستندات این حمله از جمله تصاویر و ویدئوهای آن موجود است و منتشر خواهد شد.
این گونه حملات در حالی ادامه دارد که هفته گذشته برخی منابع یمنی نوشتند که هیئت عمانی در سفر به صنعا، پیامی از جانب «محمد بن سلمان» برای «عبدالملک الحوثی» برده بود. محتوای پیام این بود که دولت سعودی تعهد می‌دهد، در ازای توقف حملات به خاک عربستان و توقف عملیات آزاد‌سازی مأرب، تمامی مخارج باز‌سازی یمن را پرداخت خواهد کرد و حاکمیت دولت صنعا بر شمال یمن را به رسمیت می‌شناسد.
اعتراف آمریکا به قدرت انصارالله
در 6 سال گذشته آمریکا همواره انصارالله را گروهی شورشی و غیر قانونی می‌دانست، اما دستاوردهای میدانی انصارالله باعث شد تا بالاخره این کشور، جنبش مذکور را به رسمیت بشناسد. «تیم لندرکینگ» فرستاده آمریکا در امور یمن، روز پنجشنبه گفت که آمریکا جنبش انصارالله را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد. به گزارش شبکه الجزیره، لندرکینگ این اظهارات را طی یک مناظره آنلاین که توسط شورای ملی روابط آمریکا و کشورهای عربی برگزار شد، بیان داشت. فرستاده آمریکا در امور یمن گفت:« آمریکا حوثی‌ها را به عنوان یک طرف قانونی در یمن به رسمیت می‌شناسد و به عنوان گروهی که دستاوردهایی را کسب کرده است.» او افزود:« الحوثی تنها مسئول خشونت نیست و ائتلاف بخشی از آن را به دوش می‌کشد.» البته لندرکینگ گفت:« جامعه بین‌الملل باید بر جنبش الحوثی فشار آورد تا عملیات هجومی در مأرب را متوقف کند.»