kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۳۱۵
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
نماینده مجلس:

طرح آبرسانی پایدار به غرب اصفهان، ردیف بودجه گرفت

 

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تامین آب آشامیدنی پایدار شهرستان‌های غرب اصفهان با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه در ردیف بودجه ملی قرار گرفت.
حسین محمد صالحی افزود: اکنون ۱۰میلیارد تومان اعتبار اولیه به طرح اختصاص یافت، اگر چه پاسخگوی حجم عظیم کار نیست، اما نوید اختصاص اعتبارات بیشتر در سال‌های آتی است.
محمد صالحی گفت: در چند سال اخیر و امسال همزمان با پیگیری برای تخصیص بودجه به طرح، زیرساخت‌ها در بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده که هر سال با اختصاص بخشی از اعتبارات شهرستان‌ها به حوزه آب در حال تکمیل
است.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: در روستای قفر پس از ۱۲ سال اقداماتی نظیر لوله‌کشی و پمپاژ خانه انجام شد همچنین ۲ پمپاژ خانه دیگر در چادگان و دیگری بین داران و بویین میاندشت احداث می‌شود که با اتصال به چشمه لنگان فریدونشهر، آب آشامیدنی پایدار به شبکه شهرها و روستاهای چهار شهرستان
تزریق شود.
به گفته وی ایجاد یا توسعه زیرساخت‌های آبرسانی در برخی روستاهای منطقه نیز زیرمجموعه‌ای از این طرح کلان است.
محمد صالحی افزود: بودجه اختصاص یافته پس از ابلاغ به سازمان‌ها به زودی به استان اعلام و متناسب با میزان اعتبار، پیمانکار برای طرح تعیین و بخشی از کار آغاز می‌شود.
نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه عملیات اجرایی طرح از امسال آغاز خواهد شد، افزود: این طرح کار بزرگ و پرهزینه‌ای برای دولت است که می‌توان اعتبارات آن را نیز از منابع دیگر افزایش داد.
این نماینده مجلس اضافه کرد: مطالعات طرح انجام شده است و با این اعتبار اولیه پس از مناقصه و تعیین پیمانکار مراحلی مانند استقرار لوله اصلی و اقدامات فنی به تشخیص آبفای استان و کشور انجام خواهد شد.
محمد صالحی بیان کرد: سد بلطاق بویین میاندشت از سال ۹۴ اعتباری نداشت و تخصیص آب به آن صفر شده بود امسال مجوز تخصیص چهار و نیم میلیون متر مکعب آب صادر شد و پنج میلیارد تومان اعتبار نیز به آن اختصاص
یافت.
وی افزود: با این اعتبار، پیمانکار جاده دسترسی سد را تکمیل می‌کند و ساختمان پمپاژ خانه نیز احداث می‌شود.