kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۲۸۷
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
پایان تلخ ایران با ۵ پیروزی و ۱۰ شکست

تیم ملی والیبال، لیگ ملت‌ها را با شکست برابر آرژانتین به پایان رساند باید به فکر چاره برای المپیک باشیم

تیم ملی والیبال ایران در دور آخر رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف آرژانتین رفت و ۳ بر یک شکست خورد.

 



تیم ملی والیبال مردان ایران برای انجام پانزدهمین (آخرین) بازی خود در لیگ ملت‌ها از ساعت ۱۸:۳۰دیروز به مصاف آرژانتین رفت و 3 بر یک شکست خورد تا لیگ ملت‌ها را در حسرت برد به پایان برساند. تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملت‌ها نمایش خوبی نداشت و تنها به 5 پیروزی از 15 بازی دست یافت. با توجه به اینکه کمتر از یک ماه به رقابت‌های المپیک باقی مانده است باید آلکنو و فدراسیون‌نشین‌ها چاره‌ای بیندیشند تا تیم ملی والیبال ایران با آمادگی کامل به توکیو سفر کند.
بلندقامتان ایران در حالی مقابل آرژانتین صف‌آرایی کردند که در ۱۴ بازی گذشته مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیده و به ژاپن، روسیه، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه و لهستان بازی را واگذار کردند.
تیم ملی والیبال آرژانتین در این رقابت‌ها موفق شده به ۶ پیروزی دست پیدا کند. این تیم مقابل آلمان، هلند، استرالیا، ژاپن، بلغارستان و صربستان به پیروزی رسیده و مقابل برزیل، کانادا، آمریکا، اسلوونی، ایتالیا، روسیه، لهستان و فرانسه بازی را واگذار کرده است.
در ۱۰ تقابل اخیر تیم ملی والیبال ایران و تیم ملی والیبال آرژانتین، ۷ برد سهم ایران و ۳ پیروزی سهم تیم ملی آرژانتین بوده است. آخرین پیروزی ایران در سال ۲۰۱۹ رقم خورد و ایران توانست در آن بازی با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی برسد.
تیم ملی والیبال آرژانتین با شش پیروزی و ۱۷ امتیاز در رده یازدهم این رقابت‌ها قرار دارد درحالی که ملی‌پوشان والیبال ایران با کسب تنها ۵ پیروزی در رده ۱۲ این مسابقات ایستاده است.
بلندقامتان ایران با ترکیب سعید معروف، سید محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مسعودغلامی، امیرغفور و آرمان صالحی (لیبرو) مقابل آرژانتین صف‌آرایی کردند.
ست نخست؛ ۳۳ بر ۳۱ به سود آرژانتین
دو تیم ایران و آرژانتین بازی برابری از ابتدا به نمایش گذاشتند و نخستین زمان استراحت فنی با برتری ۸ بر ۷ آرژانتین همراه شد. در ادامه برتری آرژانتین در حمله دو اختلاف امتیاز ایجاد کرد و دومین زمان استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۴ حریف به اتمام رسید. دفاع آرژانتین در ادامه اختلاف امتیاز را به عدد ۴ افزایش داد تا آلکنو در امتیاز ۱۹ بر ۱۵ تقاضای تایم استراحت دهد. این وقفه تأثیر‌گذار بود و مانع از امتیاز گیری حریف شد و دفاع بازیکنان ایران و کسب دو امتیاز متوالی باعث شد تا این بار آرژانتین تقاضای تایم استراحت دهد اما فایده‌ای نداشت و ایران موفق شد بازی را در امتیاز ۲۰ برابر کند. بازی تا امتیاز ۲۷ برابر پیش رفت و این برابری تا امتیاز ۳۱ ادامه داشت اما در نهایت حریف ۳۳ بر ۳۱ ست اول را برد.
ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود آرژانتین
ملی‌پوشان ایران که در ست اول جدال نزدیکی با حریف داشتند و با فاصله کمی بازی را واگذار کردند، در ست دوم هم همین روند را ادامه دادند و امتیازات دو تیم تا ۲۰ نزدیک و مساوی پیش رفت که ایران با دو امتیاز پیش افتاد اما کم‌دقتی بازیکنان باعث شد بازی به تساوی کشیده شود. در ادامه آرژانتین ۲۴ بر ۲۳ از ایران پیش افتاد تا آلکنو مجبور به گرفتن تایم اوت شود. در بازگشت به زمین آرژانتین امتیاز برتری را هم گرفت و ۲۵ بر ۲۳ ست دوم را هم برد.
ست سوم؛ ۳۲ بر ۳۰ به سود ایران
تلاش بازیکنان تیم ملی ایران برای اینکه بتوانند دو ست ابتدایی را جبران کنند از همان ابتدا چشمگیر بود اما حریف در دریافت و آبشار عملکرد خوبی داشت و وقت اول استراحت فنی را به سود خود خاتمه داد. با این حال ملی‌پوشان کشورمان اجازه ندادند فاصله امتیازی زیاد شود و ۱۰ بر ۹ به حریف نزدیک شدند. شاگردان آلکنو با عملکرد بهتر موفق شدند وقت دوم استراحت فنی را ۱۶ بر ۱۵ از حریف پیش بیفتند. برتری ایران ۲۳ بر ۲۰ هم حفظ شد اما در ادامه بازهم کار به تساوی و امتیازات تا ۳۰ برابر پیش رفت و در نهایت ایران ۳۲ بر ۳۰ ست سوم را به سود خود خاتمه داد.
ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۸ به سود آرژانتین
بازیکنان تیم ملی ایران شروع خوبی در ست چهارم نداشتند و با چند امتیاز اختلاف کار را با حریف پیش بردند به گونه‌ای که وقت استراحت اول و دوم را با اختلاف به حریف واگذار کردند و در وقت دوم ۱۶ بر ۱۱ عقب افتادند. در ادامه تلاش ملی‌پوشان برای اینکه بتوانند فاصله را کمتر کنند به جایی نرسید و آرژانتین با حفظ فاصله به سمت پیروزی حرکت کرد و در نهایت ست چهارم را ۲۵ بر ۱۸ به سود خود خاتمه داد و در مجموع به برتری ۳ بر یک رسید.