kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹

اخبار کوتاه از فوتبال

 

روز سرنوشت‌ساز فوتبال ایران فرا رسید
دفاعیات فدراسیون فوتبال ایران بعد از شکایت به دادگاه عالی ورزش در پرونده «مارک ویلموتس» فردا انجام می‌شود. طبق اعلام دادگاه عالی ورزش جلسه استماع دفاعیات پرونده شکایت فدراسیون فوتبال ایران از مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی دیروز و امروز برگزار می‌شود. ویلموتس بعد از فسخ قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران، ۲ میلیون یورو دریافت کرد و برای گرفتن مابقی مبلغ قراردادش که چیزی در حدود ۶ میلیون یورو است، به فیفا شکایت کرد. فدراسیون جهانی فوتبال شکایت ویلموتس را وارد دانست و ایران را محکوم به پرداخت این مبلغ کرد. استدلال فیفا، عدم پرداخت مطالبات ویلموتس در موقع مقرر و دادن حق به این مربی برای فسخ قرارداد بود. فدراسیون ایران هم برای بازنگری در این رأی سنگین به دادگاه عالی ورزش شکایت کرد. جلسات ارائه مستندات ایران به این دادگاه به دلیل شیوع کرونا در چند زمان تغییر کرد و در نهایت فیفا ۲ و ۳ تیر را برای رسیدگی به این پرونده در نظر گرفت. مدیران سابق فدراسیون بارها تاکید کرده بودند نگرانی بابت این پرونده وجود ندارد چون حق با ایران است اما محکوم شدن فدراسیون در فیفا، تمام این دلخوشی‌ها را نقش بر آب کرد و حالا تمام نگاه‌ها به لوزان سوئیس است؛ به دادگاهی که در سال‌های گذشته پرونده‌های زیادی از ورزش و فوتبال ایران به آن ارجاع شده است.
رادوشوویچ: وکیلم مشغول کارهای فسخ قراردادم است
دروازه‌بان کروات تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید وکیلش درحال انجام کارهای فسخ قرارداد با این باشگاه است. بوژیدار رادوشوویچ درباره وضعیت بازگشتش به ایران اظهار کرد: من یک ماه منتظر باشگاه بودم اما آنها فقط حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند. وقتی خواستم با باشگاه صحبت و مذاکره کنم، آنها نخواستند. من هم دیگر درخواستی ندارم. وی افزود: درحال حاضر وکیلم درحال انجام کارهای فسخ قراردادم است. بنابراین فکر می‌کنم هیچ فرصتی برای بازگشت نیست.
تکلیف هیات مدیره باشگاه استقلال مشخص شد
رئیس مجمع باشگاه استقلال پس از نشست با برخی گزینه‌های مد نظرش تکلیف اعضای هیات مدیره این باشگاه و مدیرعامل آبی‌پوشان را مشخص کرد تا با ورود نفرات جدید شرایط متفاوت شود.در حالی که مدتهاست هواداران و پیشکسوتان باشگاه استقلال خواستار رسیدگی به وضعیت هیات مدیره و مدیریت این باشگاه هستند، بالاخره مسعود سلطانی فر در هفته های پایانی حضورش در وزارت ورزش تکلیف اعضای هیات مدیره را مشخص کرد.
در نشستی که عصردیروز برگزار شد حضور احمد مددی در مدیریت باشگاه مورد تاکید قرار گرفت و وی به عضویت هیات مدیره نیز در آمد. ضمن این که حمیدرضا آصفی نیز همچنان به عنوان عضو هیات مدیره در این باشگاه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.در این میان داریوش دلفانی مدیرعامل پیشین شاهین بوشهر و عضو هیات مدیره باشگاه پیکان، ملیکان عضو پیشین هیات مدیره پیکان و پرویز مظلومی سرمربی و سرپرست پیشین آبی پوشان به عنوان اعضای جدید هیات مدیره به این مجموعه اضافه خواهند شد.