kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۲۸۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸
معاون وزیر آموزش و پرورش:

بازگشایی مدارس پس از واکسیناسیون فرهنگیان انجام می‌شود

 


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: بازگشایی مدارس در سال تحصیلی
۱۴۰۱- ۱۴۰۰ با هماهنگی کامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا، پس از واکسیناسیون فرهنگیان انجام می‌شود.
رضوان حکیم‌زاده افزود: با توجه به آسیب‌های شیوع کرونا نسبت به تعطیلی مدارس به‌ویژه دوره ابتدایی تمهیداتی اندیشیده شد تا سال تحصیلی جدید بدون هیچ دغدغه و مشکلی در مهرماه شروع شود.
به گفته وی وزارت آموزش‌ و پرورش مصمم است، تمامی تلاش خود را به کار بگیرد تا همزمان با مهرماه سال ۱۴۰۰ مدارس در استان‌ها بازگشایی شود.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش در ادامه به ثبت‌نام مدارس اشاره کرد و یادآور شد: بخشنامه ثبت‌نام در ۲۲ اردیبهشت‌ماه به اداره‌های کل آموزش و پرورش در سراسر کشور ابلاغ‌ شد و ثبت‌نام پیش‌دبستانی‌ها و کلاس اولی‌ها از اول خردادماه گذشته شروع‌ شد.
حکیم‌زاده افزود: ثبت‌نام سایر دوره‌ها به همان شکل و با توجه به زمان تعطیلی و دریافت کارنامه‌ها به صورت الکترونیکی است و ثبت‌نام در پایه اول هم حضوری و هم الکترونیکی امکان‌پذیر است.
وی همچنین از هماهنگی با مرکز آموزش‌ و پرورش کودکان استثنایی برای جبران کاهش تعداد نوآموزان پیش‌ دبستانی که در برنامه سنجش شرکت کردند، گفت: امسال علاوه بر دانش‌آموزان دبستانی، ۶۰۰ هزار نوآموز پیش‌دبستانی هم در برنامه سنجش شرکت می‌کنند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت‌: بهترین نحوه آموزش همان تدریس چهره به چهره است و استفاده از فضای مجازی به عنوان ابزار کمکی توصیه می‌شود و در این خصوص باید برنامه‌ریزی لازم و مناسب بر اساس شرایط جامعه انجام داد.
حکیم‌زاده تصریح کرد: خاستگاه آموزش مجازی و الکترونیکی بیشتر در مراکز آموزش عالی است و رکن اصلی یادگیری به خصوص در مدارس و دوره پیش‌دبستانی و ابتدایی باید به صورت مستقیم و چهره به چهره صورت گیرد.