kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۲۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۵

45 هزار نظامی آمریکایی طی 6 سال گذشته خودکشی کرده‌اند

 


روزنامه «نیویورک تایمز» در گزارشی، با اشاره به هشدار پنتاگون درباره سونامی خودکشی در ارتش آمریکا نوشت، بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی 6 سال گذشته حضور داشته‌اند، خودکشی کرده‌اند.
آمریکا از درون، در معرض تهدیدات گوناگونی قرار گرفته است؛ اف بی‌آی اخیراً طی گزارشی اعلام کرده بود، تروریسم داخلی که نژادپرستان و گروه‌های راست افراطی پشت آن هستند، بزرگترین تهدید امنیتی برای آمریکا محسوب می‌شود. در این میان، وزارت دفاع آمریکا نیز طی گزارشی اعلام کرده است، سونامی خودکشی بزرگترین تهدید علیه ارتش آمریکا محسوب می‌شود.
در این گزارش، که نیویورک تایمز آن را منتشر کرده، به پیامدهای گسترده  خودکشی در میان تفنگداران آمریکایی هشدار داده شده است. به ویژه که موج بی‌سابقه خودکشی به خانواده‌های سربازان آمریکایی نیز سرایت کرده است. پنتاگون با اشاره به اینکه این میزان، از تلفات جنگی نیرو‌های آمریکایی در افغانستان نیز بیشتر است، اعلام کرد که بررسی علل و همچنین، راه‌های پیشگیری از خودکشی سربازان آمریکایی، در اولویت برنامه‌های این وزارتخانه است.
به نوشته نیویورک تایمز؛ بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی شش سال گذشته حضور داشته‌اند، خودکشی کرده‌اند و با احتساب آمار کلی خودکشی‌ها، روزانه، ۲۰ تن از نظامیان آمریکایی خودکشی می‌کنند. این موضوع نشان می‌دهد، شمار افرادی که از این طریق، می‌میرند، بیشتر از تمامی نظامیان کشته شده آمریکا در جنگ افغانستان و عراق است.
 براساس گزارش پنتاگون، میانگین خودکشی در میان نظامیان آمریکایی در پنج ساله گذشته میلادی، بیش از یک‌سوم رشد داشته است. افزون بر این، سربازانی که بیش از همه دست به این اقدام می‌زنند، افراد کمتر از ۳۰ سال هستند. نیویورک تایمز به نقل از «کمیته شورای کنترل و اصلاح» آمریکا گزارش داد که میزان خودکشی در میان سربازان ۱۸ تا ۳۴ سال، از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی، حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش واحد مرکزی خبر، تحلیلگران معتقدند که آمار جدید منتشر شده از سوی ارتش آمریکا، تنها بخش کوچکی از مشکلات روانشناختی سربازان آمریکایی را حکایت می‌کند. این افراد، در جریان یک دهه جنگ در کشور‌های عراق و افغانستان، از نظر روانی «فرسوده» شده‌اند. انتشار آمار‌های جدید خودکشی در میان نظامیان آمریکایی، نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های بسیار برای پیشگیری از خودکشی سربازان، هنوز ارتش آمریکا موفق نشده است از این پدیده روانشناختی در میان نیرو‌های فعال و ذخیره خود پیشگیری کند. نیویورک تایمز در پایان نوشت: مرگ ناشی از خودکشی در ارتش آمریکا، نه‌ فقط خانواده‌های این افراد را نابود می‌کند، بلکه روحیه و انسجام داخلی یگان‌های نظامی را نیز از میان می‌برد.