kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰

رؤیاهای تعبیر نشده سریال «تهران» این‌بار با بازیگران‌ هالیوودی(اخبار ادبی و هنری)

نشریه ورایتی خبر داد که فصل دوم سریال اسرائیلی «تهران» با بودجه کلان و حضور برخی بازیگران ‌هالیوودی از جمله «گلن گلوز» در حال تولید است.



فصل اول این سریال که در هشت قسمت، سال گذشته توسط کانال 11 اسرائیل تولید و سپس از طریق شبکه «اپل تی‌وی پلاس» پخش جهانی شد، به نفوذ جاسوسان موساد در ایران و هک کردن برخی تاسیسات برقی برای حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مراکز هسته‌ای می‌پرداخت.
ساختار ضعیف و کاریکاتوری این سریال علی‌رغم به‌کارگیری برخی از بازیگران لس‌آنجلسی و کار یک‌ساله بر روی بازیگر نقش اصلی برای یادگیری زبان فارسی، باعث مضحکه و تمسخر بسیاری از مخاطبان آن شد که بازتاب‌های تحقیرآمیزی در شبکه‌های مجازی داشت.
رویاهای صهیونیست‌ها برای خرابکاری در تاسیسات ایران که همیشه آرزویش به دل آنها مانده، مانند فیلم‌های ‌هالیوودی تنها در سینما و یا روی صفحه سریال‌های تلویزیونی قابل دستیابی است، این در حالی است که تولیدکنندگان سریال «تهران» مانند «موشه زوندور» (تهیه‌کننده آن که از کارشناسان کهنه‌کار موساد است) مدعی هستند، بر اساس واقعیات سریال تهران را ساخته‌اند!
گفتنی است جوانان مخالف جمهوری اسلامی که در این سریال نشان داده می‌شوند یک سری اراذل و اوباش به‌نظر می‌رسند و قرار است مأمور نفوذی موساد با کمک همین اراذل مأموریت خود را انجام دهد! اراذل و اوباشی که هیچ خلافی از دستشان در نمی‌رود، از قاچاق مواد مخدر گرفته تا روابط نامشروع و پارتی‌های شبانه و دزدی و... و البته در تظاهرات و اغتشاش هم شرکت می‌کنند.
اگرچه پیش از این نیز سران رژیم صهیونیستی از جمله شیمون پرز و بنیامین نتانیاهو، به‌طور رسمی ‌فعالان فتنه ۸۸ را از ذخائر خود به شمار آورده بودند اما توجه این جاسوس کهنه‌کار اسرائیلی به فتنه‌گران داخل کشور (که خود را فعال سیاسی یا اجتماعی معرفی می‌کنند) در یک سریال تلویزیونی، حکایت دیگری از جهت‌گیری و وابستگی‌های این جریان معاند داخلی به‌نظر می‌رسد. مضافا اینکه این‌بار بیش از پیش، ماهیت غرب‌گرا و لاابالی و بی‌بندوبار این افراد را در این سریال نشان داده است.
موشه زوندر به «هالیوود ریپورتر»‌ گفته بود: «برای اولین‌بار سریالی غربی، زندگی فعالان جوان ضدرژیم در تهران را نشان می‌دهد.در خانه‌هاشان و در خیابان ... شجاعت‌شان در مقاومت علیه حکومت را در کنار سبک زندگی پرشور و هیجان‌انگیزشان، مملو از سکس و مواد مخدر و راک‌اند رول می‌بینیم.»
به این‌ترتیب سریال اسرائیلی «تهران» به‌طور مشخص بخشی از خواسته‌ها و آمال و آرزوهای این به اصطلاح فعالان سیاسی و اجتماعی را لو می‌دهد که مشخصه آن تطابق با فرهنگ غربی است!