kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۱۸۳
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

واشنگتن پست: ترامپ قصد داشت مبتلایان به کرونا را به جزیرۀ گوانتانامو تبعید کند

 

یک روزنامه آمریکایی طی گزارشی نوشت؛ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ابتدای همه‌گیری ویروس «کووید -19 »، قصد داشت مبتلایان به کرونا را به جزیره گوانتانامو تبعید کند.
علی‌رغم کنار رفتن «دونالد ترامپ» از قدرت، رسانه‌های آمریکا از او دست نمی‌دارند و روزی نیست که درباره اش خبری یا گزارشی منتشر نکنند. این نوع خبرها، به صورت قطره‌ای به رسانه‌ها درز پیدا می‌کند. در یکی از این موارد، روزنامه «واشنگتن پست» خبری را منتشر کرد که نشان می‌دهد ترامپ در ابتدای شیوع ویروس کرونا در آمریکا، راه‌حل عجیبی را در مورد گردشگران آمریکایی که به کشور بازگشته و به ویروس کرونا مبتلا شده بودند،‌ ارائه داده بود.بر اساس گزارش این روزنامه، ترامپ در یکی از نشست‌ها، مطرح کرده بود که مبتلایان به ویروس کرونا به یک جزیره تبعید شوند و در این زمینه، نام گوانتانامو را برده بود.وی گفته بود: «ما کالا وارد می‌کنیم و قصد نداریم که ویروس وارد کنیم».واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ یک بار دیگر این ایده را پیش از قرنطینه سراسری در این کشور مطرح کرده بود. این موضوع در کتابی که خبرنگاران واشنگتن پست نوشته‌اند، منتشر خواهد شد.به گزارش فارس، این کتاب که نوشته «یاسمین ابوطالب» و «دامیان پالتا» است، با نام «سناریوی کابوس: داخل واکنش دولت ترامپ به همه‌گیری، که تاریخ را تغییر داد» منتشر خواهد شد.
در این کتاب همچنین، از خشم رئیس‌جمهور سابق نسبت به آزمایش ابتلا به کرونا، نیز نوشته است. ترامپ نگران بود که تست کرونا، از نظر سیاسی به وی آسیب برساند. او به شدت تلاش می‌کرد تا شدت شیوع ویروس کرونا در آمریکا را کمرنگ جلوه دهد. ترامپ در جریان یک تماس تلفنی با «الکس آزار»، وزیر بهداشت و خدمات انسانی سابق، سر وی داد زده و گفته بود: «تست کرونا در حال کشتن من است و من به دلیل تست کرونا، در انتخابات خواهم باخت».مطالعات جدید در آمریکا نشان داد که قبل از شیوع کرونا، در پنج ایالت آمریکا موارد ابتلا به این بیماری خطرناک مشاهده شده بود.خبرگزاری انگلیسی «رویترز» سه شنبه گذشته گزارش داد، دست‌کم هفت نفر در پنج ایالت آمریکا هفته‌ها قبل از آنکه ایالت‌ها اولین موارد ابتلا به کرونا را گزارش کنند، به ویروس جدید کرونا آلوده بوده‌اند.بر اساس آمار دانشگاه «جانز ‌هاپکینز»، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا تا کنون، به بیش از 33 میلیون و 540 هزار نفر رسیده است. بیش از 601 هزار نفر از این مبتلایان نیز جان خود را از دست داده‌اند.