kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

کوتاه از سراسر جهان

 

ترکیه
خبرگزاری صدا و سیما: استانداری «بیتلیس» ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای، از آغاز اجرای مقررات ویژه منطقه نظامی (حکومت نظامی) به مدت نامحدود در ۱۹ منطقه روستایی شهرستان «هیزان» و دیگر مناطق استان، با هدف آغاز عملیات جدید نظامی علیه گروه تروریستی «پ.ک.ک» خبر داد.
گفتنی است، هم‌اکنون در بیش از ۲۵۰ نقطه از استان‌های دیاربکر، ماردین، شیرناک، تونجلی و حکاری مقررات مناطق ویژه نظامی برقرار است.
میانمار
رویترز: بر اساس اعلام رسانه‌های اجتماعی، نیروهای امنیتی میانمار دیروز با یک گروه تازه تشکیل شده شبه نظامی در «ماندالای» درگیر شدند. تا کنون درگیری‌ها با شبه نظامیان مسلح، بیشتر در شهرهای کوچک و روستاها رخ می‌داده است. گروه جدید موسوم به «نیروی دفاع مردمی»، اعلام کرد که اعضایش پس از آن وارد عمل شدند که نیروهای ارتش به یکی از پایگاه‌های این گروه حمله کردند. از زمان کودتای ارتش میانمار (11بهمن 1399) و براندازی دولت مدنی «آنگ سان سوچی»، رهبر دوفاکتو این کشور، نیروهای امنیتی اعتراضات از سوی مخالفان خونتا را با سرکوب پاسخ داده‌اند.
فلسطین
فارس: «طارق سلمی» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، به شهادت رساندن «علاء خالد زهران» افسر دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان پس از «تعرض وحشیانه» به وی را محکوم کرد و گفت، باید تمامی اشکال مقاومت در کرانه باختری فعال شود.
سخنگوی جهاد اسلامی تأکید کرد که شهرک‌‌سازی، هدف مشروع اقدامات مقاومتی است. وی گفت، شهرک‎نشینان صهیونیست با حمایت ارتش رژیم صهیونیستی، جنایات تروریستی علیه ملت فلسطین مرتکب می‌شوند، شهرها و روستاها را محاصره و به ملت فلسطین تعرض می‌کنند.