kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶

انتقال داعشی‌ها به پایگاه «الشدادی» در سوریه برای آموزش و تجهیز توسط آمریکا

آمریکا شمار جدیدی از تکفیری‌های عضو داعش را از زندان‌های تحت کنترل شبه نظامیان کرد سوریه خارج و برای آموزش به پایگاه خود در منطقه «الشدادی» منتقل کرد.


شبکه « الاخباریه» خبر داد، آمریکا با هدف ایجاد موج جدیدی از نا امنی در سوریه، شمار جدیدی از تروریست‌های داعش را از زندان‌های شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه»، خارج و به پایگاه الشدادی منتقل کرد. این پایگاه نظامی آمریکا در جنوب استان «حسکه» قرار دارد.
برخی منابع گفتند، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی دیروز شماری از تروریست‌های داعش را از زندان «الثانویه» در ورودی جنوبی شهر حسکه خارج و به پایگاه آمریکا در شهر الشدادی منتقل کردند، تا تحت آموزش نیرو‌های اطلاعاتی آمریکایی قرار بگیرند. این گام به منظور استفاده از آنها در اجرای حملات علیه ارتش سوریه‌، نظامیان روس‌، مناطق مسکونی و مراکز حیاتی انجام می‌شود. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منابع محلی گفتند که همزمان با انتقال تروریست‌های عضو داعش، هواپیما‌های آمریکایی در ارتفاع پایین و در حریم هوایی مناطق جنوبی حسکه پرواز می‌کردند.
خبرگزاری فارس نیز گزارش داد، اشغالگران آمریکایی کاروانی متشکل از 30 خودروی زرهی و کامیون، را از عراق وارد خاک سوریه کردند. این کامیون‌ها حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بودند و از گذرگاه مرزی
« الولید» وارد شهر «قامشلی» سوریه شدند.