kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۸۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

گزارش فاکس‌نیوز از شکنجه عاملان حمله به کنگره در زندان‌های آمریکا

فاکس‌نیوز در گزارشی فاش کرد، افرادی که به اتهام حمله به ساختمان کنگره آمریکا در روز6 ژانویه (17 دی) دستگیر شده‌اند، در زندان به شدت تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.


167 روز از حمله طرفداران «دونالد ترامپ» به کنگره آمریکا می‌گذرد، اما هنوز پس لرزه‌های آن در سیاست داخلی این کشور احساس می‌شود. دفتر تحقیقات فدرال (اف بی‌آی) اعلام کرده است که طی این مدت، 440 نفر به اتهام این حمله، دستگیر شده‌اند.
بر اساس گزارش‌ها، از میان این افراد، دست‌کم ۴۴ متهم جزو اعضای فعلی یا سابق ارتش هستند و همچنین، دست‌کم ۱۰ نفر از متهمان نیز به عنوان افسران مجری قانون، کار کرده‌اند. فاکس‌نیوز هم در این باره، گزارش جدیدی را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، بازداشت شدگان حمله به کنگره، به شدت شکنجه شده‌اند.
«مارک لوین»، وکیل آمریکایی و مجری شبکه فاکس نیوز، در این باره گفت: دولت آمریکا افراد زیادی را به اتهام دست داشتن در حمله به ساختمان کنگره، تا به حال دستگیر کرده است و آنها را به صورت غیرعلنی محاکمه می‌کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه محاکمه غیرعلنی در آمریکا ممنوع است، اظهار داشت: بسیاری از عوامل اف بی‌آی، افرادی را که کوچکترین شکی به دست داشتن آنها در حادثه کنگره وجود دارد، دستگیر کرده و آنها را در شرایط بسیار نامساعد، در زندان‌هایی در حاشیه شهرها شکنجه می‌کنند.
وی با اشاره به شرایط ناگوار این زندانیان گفت: ما تیم‌های تحقیقاتی داریم که در زمینه این زندانیان کار می‌کنند. آنها گزارش‌هایی ارائه داده‌اند که تمام متهمان حمله به ساختمان کنگره در زندان‌هایی دور از شهر و در سلول‌های انفرادی نگهداری می‌شوند. شرایط آنها بسیار ناگوار است. آنها در طول روز کمتر از یک ساعت اجازه خروج از سلول‌های خود را دارند، نسبت به سایر زندانیان، غذای کمتری به آنها داده می‌شود و در سلول‌های خیلی کوچک نگهداری می‌شوند. وی افزود: چرا دادگاه عالی آمریکا ساعت‌ها فیلمی را که از روز حادثه جمع‌آوری کرده است، به صورت علنی منتشر نمی‌کند؛ چرا دولت آمریکا پلیس‌هایی را که در آن روز به معترضان حمله کرده و تعدادی را به ضرب گلوله کشته‌اند، شناسایی نمی‌کند.
افزایش بی‌خانمان‌ها در نیویورک
خبر دیگر از آمریکا اینکه، شهر نیویورک که یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس کرونا در دوره همه گیری آن بود، با افزایش بی‌سابقه بی‌خانمان‌ها روبه رو است. در این شهر حدود یک میلیون نفر تحت تأثیر این بیماری قرار گرفته و بیش از ۲۰ هزار تن نیز بر اثر کووید-۱۹‌، جان باخته‌اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، با اینکه به نظر می‌رسد شرایط بد مربوط به بخش بهداشتی دوره شیوع کرونا در شهر نیویورک به پایان رسیده باشد، مشکل مربوط به بی‌خانمان‌ها که پیش از کرونا نیز وجود داشته است، هنوز هم ادامه دارد.از زمانی که این شهر سال قبل، تعطیلی‌های ناشی از شیوع کرونا را آغاز کرده بود، مشاهده افراد بی‌خانمان، مصرف‌کنندگان مواد مخدر و نیز افراد دارای بیماری‌های روانی در شهر، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.بسیاری از افراد شغل‌های خود را از دست داده‌اند و دیگر قادر به پرداخت اجاره خانه‌های خود نیستند. در نتیجه، سرپناه‌های موقت برای افراد بی‌خانمان، با ازدحام رو‌به‌رو شده است.  بر اساس آماری که ائتلاف بی‌خانمان‌ها ارائه کرده است، شمار بزرگسالانی که فوریه سال ۲۰۲۱(بهمن 99) مجبور شده بودند شب را در سرپناه‌های موقتی شهرداری سپری کنند، به رقم بی‌سابقه ۲۰ هزار و ۸۲۲ تن رسیده است.