kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۷۸
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴
به رغم مخالفت‌های گسترده

آل خلیفه 2 جوان بحرینی را اعدام می‌کند!

رژیم آل خلیفه درخواست سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری برای آزادی دو منتقد جوان و شیعه بحرینی را که با مجازات اعدام رو‌به‌رو شده‌اند رد کرد!

رژیم دست نشانده آل خلیفه که پای در نفوذ نیروهای استعماری در منطقه و سر در آخور رژیم آل‌سعود دارد، مدت‌هاست خون مردم اکثراً شیعه منطقه را در شیشه کرده است. دستگیری بی‌دلیل مدام مردم این استان ایرانی! و سرکوبی کوچکترین نقد و اعتراض و حبس‌های توأم با شکنجه فعالان صدای کشورهای هم پیمان این رژیم را نیز گاهی درمی‌آورد.
کارشناسان سازمان ملل، عفو بین‌الملل و مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین، که یک سازمان حقوق بشری مستقر در انگلیس است، گفته‌ بودند اسنادی به دست آورده‌اند که نشان می‌دهد از این دو زندانی تحت شکنجه، آزار جنسی، ضرب و شتم، محرومیت از خواب و سایر تخلفات به زور اعتراف گرفته شده است. تیم پنج نفره کارشناسان سازمان ملل هم گفته بود، «محمد رمضان» و «حسین موسی» را صرفا به دلیل عقاید سیاسی آنها و شرکت در تظاهرات معمولی طرفداران دموکراسی به دلایل تبعیض‌آمیز بازداشت کرده‌اند.
حالا خبر می‌رسد که رژیم آل خلیفه درخواست‌ها برای بخشش این دو فعال را رد کرده است. به گزارش ایسنا، سخنگوی دولت این رژیم در این باره مدعی شده رمضان و موسی محکوم به اتهامات جدی هستند. وی همچنین گزارش‌ها در این باره را «مغرضانه» و «گمراه‌کننده» خوانده و مدعی شده که محاکمه عادلانه‌ای! در رابطه با این دو فعال صورت گرفته است.
گفتنی است، نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه، موسی که کارمند یک هتل است و رمضان را که به عنوان نگهبان در فرودگاه بین‌المللی منامه مشغول کار بود، در اوایل سال ۲۰۱۴ و به دنبال کشته شدن یک نیروی پلیس در انفجاری روستای الدیر در شمال شرق منامه بازداشت کرده‌اند. پس از انقلاب سال 2011 مردم بحرین علیه این رژیم، فشارها بر مردم معترض شیعه افزایش چشمگیری یافت و بسیاری از معترضین سیاسی این کشور اکنون در زندان‌های آل خلیفه محبوس‌اند، زندان‌هایی که به باور ناظران حقوق بشری وضعیت اسفباری دارد.