kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲
رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه:

اجرای سند تحول قضائی با تغییرات مدیریتی دچار سستی نخواهد شد

رئیس قوه قضاییه تأکید کرد: اجرای سند تحول قضایی متکی به اشخاص نیست و مسیر ارتقای نظام قضایی با وجود چهره‎های اثرگذار و برجسته، با قوت ادامه خواهد داشت.

به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه صبح دیروز شورای عالی قوه قضائیه، تأکید کرد: سند تحول یک سند بالادستی است که همواره نقشه راه پیش روی همکاران قضایی خواهد بود.
رئیسی خاطرنشان کرد که اجرای سند تحول قضایی قائم به شخص نیست و با تغییرات مدیریتی دچار سستی نمی‌شود و مسیر ارتقای دستگاه قضا با حضور چهره‎های اثرگذار و برجسته در این مجموعه، با قوت ادامه خواهد داشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش از کاندیدا‌های سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و حضور پرشور و معنادار مردم در این عرصه تقدیر کرد و گفت: مردم ما همانطور که در همه عرصه‎ها حضور آگاهانه دارند، در انتخابات اخیر هم به‌رغم مشکلات، بیماری کرونا و تبلیغات مسموم دشمن خوش درخشیدند.
رئیس‌جمهور منتخب مردم اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات برای بنده و همکارانم در دولت آینده مسئولیت‎آفرین است، گفت: مردم با رأی خود اعلام کردند که خواستار تحول هستند و تحقق مطالبه آنها یک ضرورت است. رئیسی ادامه داد: در قوه مجریه نیز از تجارب به دست آمده در اجرای سند تحول قوه قضائیه بهره برده می‌شود و حرکت تحولی دولت آینده مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهد بود که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است. همچنین در این جلسه، معاون اول قوه قضائیه با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم و ابراز خرسندی از پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات، گفت: مردم در این انتخابات به شخص رأی ندادند بلکه به شخصیتی با کارنامه که سابقه خدمتی او را دیده و شنیده بودند رأی دادند.
حجت‎الاسلام غلامحسین محسنی اژه‎ای از مردم‌دوستی، حمایت از انقلاب، حرکت در خط ولایت و انقلاب، برای مردم کار کردن، صادق بودن و در مقابل ارزش‌ها و مقابل دشمنان حساس بودن به عنوان ویژگی‌های آیت‌الله رئیسی یاد کرد و افزود: امروز ریل قطار کشور عوض شده و دوباره به مسیر اصلی انقلاب بازگشته که ما باید آن را پاس داریم.
وی تأکید کرد: همه قوه قضائیه با تمام توان و اختیاراتی که داریم برای موفقیت منتخب ملت در مسئولیت خطیر و مهم آینده کمک خواهیم کرد تا دولت مردمی به هدف و مقصود نهایی برسد.