kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۶۲
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵
سیاستمدار کویتی:

اراده ایران در منطقه بر آمریکا غلبه کرده؛ باید پاسخ مثبت به رئیسی داد

نماینده سابق پارلمان کویت، با بیان اینکه در هر جای منطقه نگاه کنید می‌بینید، اراده ایران بر اراده آمریکا غلبه کرده، تأکید کرد کشورهای عربی باید پاسخ مثبت به اشاره‌های مثبت رئیسی بدهند.

«مبارک النجادهًْ» نماینده سابق پارلمان کویت در گفت و گو با شبکه المیادین در پاسخ مجری المیادین که پرسید، آقای ابراهیم رئیسی تأکید کرده که کشورهای همسایه در سیاست خارجی دولت او در اولویت هستند، گفت، ما به عنوان کشورهای همسایه باید تغییرات صورت گرفته پس از این انتخابات را به دقت رصد کنیم.
مبارک توضیح داد: غرب بعد از چهل سال از انقلاب اسلامی همه آنچه در توان داشت به کار گرفت تا نظام ایران را از بین ببرد یا تضعیف کند و ایران را به زانو در آورد. بعد از استفاده از همه سلاح‌های نظامی، اقتصادی و رسانه‌ای، می‌بینیم که ایران همچنان ادامه می‌دهد و رشد می‌کند تا جایی که امروز تبدیل به واقعیتی در منطقه شده که اصلا نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در نتیجه ما باید بنشینیم و منافع خود و منافع کشورهای غربی را یک بار دیگر از ابتدا بررسی کنیم و ببینیم که در ارتباط با پرونده ایران، کدام منافع است که بین ما و آنها یکی نیست و تطابق ندارد.
وی با اشاره به سخنان آیت‌الله رئیسی در نشست خبری گفت: امروز تغییراتی در جهان رخ داده. آمریکا دیگر آن آمریکای سابق و حتی آمریکای دونالد ترامپ نیست. در نتیجه ما الان فضای بزرگی در مقابل خود داریم و باید پیام‌های آقای رئیسی را به شکل مثبت دریافت کنیم و به صورت مثبت هم پاسخ بدهیم.
نماینده سابق پارلمان کویت تاکید کرد : بر اساس تجارب قبلی خود و تحولات و قدرتی که ایران کسب کرده، باید در روابطمان با جمهوری اسلامی ایران بازنگری کنیم. برای مثال ما شاهدیم که پرونده‌های داغی در منطقه از سوریه گرفته تا عراق و دیگر کشورها هست که آمریکا در آن یک چیز اراده کرده و ایران چیزی دیگر اراده کرده و ما می‌بینیم آنکه غلبه کرده، اراده ایران بوده است. من نمی‌خواهم اینجا تبلیغ ایران را بکنم اما باید واقعیت را آنطور که هست ببینیم و ما هم مثل غرب منافع ملی خود را در رأس اولویت‌هایمان بگذاریم لذا باید تجدیدنظر کنیم و ما هم همین‌طور اندیشه کنیم.