kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۴۰
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۹

مهارت‌آموزی ۴۷ هزار سرباز در حوزه کشاورزی

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح از ارائه آموزش به ۴۷ هزار سرباز علاقه‌مند در حوزه مهارت کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار موسی کمالی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیرو‌های مسلح اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی هر‌ساله تعدادی از کارکنان وظیفه علاقه‌مند مناطق روستایی کشور را در حوزه مهارت کشاورزی آموزش می‌دهد.
کمالی افزود: در سال ۱۳۹۹ تعداد 47 هزار و 300 نفر به تفکیک
21 هزار و ۲۸۵ نفر در بخش باغبانی، 13هزار و717 نفر در بخش دام و طیور، چهار هزار و ۷۳۰ نفر شیلات و آبزیان، چهار هزار و ۲۵۷ نفر زراعت و سه هزار و ۳۱۱ نفر در بخش صنایع تبدیلی، به ترتیب در آجا 21 هزار و ۲۸۵ نفر، در سپاه 10 هزار و 879 نفر، در ناجا 13 هزار و 717 نفر و در وزارت دفاع هزار و ۴۱۹ نفر آموزش دیده‌اند.
وی با بیان اینکه آموزش‌ها در سال ۱۴۰۰ استمرار دارد گفت: بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده در نظر است در سال ۱۴۰۰ تسهیلات لازم برای اشتغال گروهی از افراد فوق فراهم شود؛ همچنین بر اساس تفاهمنامه سه‌جانبه بین جهاد کشاورزی، پلیس راهور و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی، آموزش و اخذ گواهینامه تراکتور برای افراد علاقه‌مند نیز پیش‌بینی شده است. از سوی دیگر آموزش راه‌اندازی گلخانه‌های هوشمند نیز به موضوعات آموزش اضافه می‌شود.