kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳
برگزاری دیدار اول از هفته پنجم لیگ ملت‌ها

شکست 3 بر صفر تیم ملی والیبال مقابل فرانسه شانس صعود به مرحله نهایی از بین رفت

تیم ملی والیبال هفته پنجم رقابت‌های لیگ ملت‌ها را با بازی مقابل تیم فرانسه آغاز کرد و با شکست برابر این تیم شانس‌اندک باقی مانده برای صعود به مرحله نهایی را از دست داد.

 

سرویس ورزشی-

هفته پنجم مرحله مقدماتی سومین دوره رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال روز گذشته آغاز شد. تیم ملی والیبال در نخستین دیدارش در این هفته از رقابت‌ها مقابل تیم فرانسه صف‌آرایی کرد.با نظر ولادیمیر الکنو، تیم ملی با ترکیب میلاد عبادی پور، محمد موسوی، صابر کاظمی، علی اصغر مجرد، میثم صالحی، جواد کریمی و آرمان صالحی مقابل فرانسه را آغاز کرد.
ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود فرانسه
تیم ملی فرانسه در شروع بازی درحمله بهتر عمل کرد و موفق شد نخستین زمان استراحت فنی را با نتیجه ۸ بر ۶ پیروز پشت سر گذارد. در ادامه سد دفاعی ایران دو امتیاز اختلاف را جبران کرد تا دو تیم در امتیاز ۸ برابر شوند و سرویس جواد کریمی باعث برتری ۹ بر ۸ ایران شد. دفاع کم نقص ایران باعث شد تا اختلاف امتیاز حفظ شود و در ادامه دومین زمان استراحت فنی با برتری ۱۶ بر ۱۴ شاگردان الکنو همراه شود. در شروع بازی تیم فرانسه اختلاف امتیازهای خود را با سرویس و دفاع جبران کرد و دو امتیاز نیز پیش افتاد تا الکنو درخواست تایم استراحت دهد. فرانسه برتری‌اش را حفظ کرد و در نهایت ست نخست با برتری ۲۵ بر ۲۱ حریف همراه شد.
ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۱ به سود فرانسه
تیم‌های ایران و فرانسه در شروع ست دوم بازی برابر و نزدیکی با یکدیگر داشتند و شاگردان الکنو موفق شدند با یک اختلاف امتیاز و با نتیجه ۸ بر ۷ نخستین زمان استراحت فنی پیروز نزد مربی خود روند. سرویس‌های انگاپت باعث شد تا اختلاف امتیاز فرانسه افزایش یابد و فرانسه ۱۴ بر ۹ همچنان پیش باشد. دومین زمان استراحت فنی با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ شاگردان تیلیه به پایان رسید. در شروع بازی ملی‌پوشان ایران با کسب ۳ امتیاز متوالی اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش دادند تا نتیجه ۱۶ بر ۱۵ به سود فرانسه پیگیری شود. اما یک بار دیگر فرانسه اختلاف امتیاز را ایجاد کرد و ست دوم بازی نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ فرانسه به اتمام رسید.
ست سوم؛ ۲۵ بر ۱۹ به سود فرانسه
فرانسه در شروع ست سوم عملکرد بهتری داشت و در همان ابتدای ست موفق شد اختلاف امتیاز را ایجاد کند تا نخستین زمان استراحت فنی با نتیجه ۸ بر ۵ حریف همراه شود. در ادامه در حالی که فرانسه با نتیجه ۱۱ بر ۶ همچنان تیم برتر زمین بود ملی‌پوشان کشورمان با کسب ۵ امتیاز متوالی اختلاف امتیاز را به عدد یک کاهش دادند تا بازی ۱۱ بر ۱۰ به سود فرانسه پیش رود. دومین زمان استراحت فنی نیز با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ فرانسه همراه شد. در نهایت ست سوم هم با برتری ۲۵ بر ۱۹ فرانسه به اتمام رسید.
شانس صعود از بین رفت
با نتیجه‌ای که دیروز رقم خورد‌، تیم ملی والیبال با پنج پیروزی و ۱۸ امتیاز دیگر شانسی برای صعود به جمع ۴ تیم برتر و مرحله نهایی مسابقات ندارد. ایران در دومین بازی از هفته پنجم مسابقات لیگ ملت‌ها امروز از ساعت 17:30 به مصاف لهستان می‌رود. تیم ملی لهستان تا قبل از شروع هفته پنجم با 10 پیروزی و 30 امتیاز پس از برزیل در مکان دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. شاگردان «هنین» در لهستان همیشه با ملی‌پوشان ایران کُری داشته‌اند و این بازی با توجه به همگروهی دو تیم در مرحله مقدماتی المپیک از حساسیت بالایی برخوردار است.
سومین و آخرین بازی ایران در هفته پنجم لیگ ملت‌ها روز چهارشنبه از ساعت 17:30 آغاز می‌شود. آرژانتین شروع خوبی در این مسابقات نداشت اما با گذشت زمان و نزدیک شدن به روزهای پایانی عملکرد بهتری به نمایش گذاشت. آرژانتین با 6 پیروزی و 17 امتیاز بالاتر از ایران در جایگاه هشتم جدول رده‌بندی قرار دارد. در پایان مرحله مقدماتی مسابقات بر خلاف ادوار گذشته فقط 4 تیم به مرحله نهایی صعود خواهند کرد تا برای کسب عنوان قهرمانی با یکدیگر رقابت کنند.
اکبری: قرار بود من دستیار ایرانی الکنو باشم
تیم ملی والیبال در این دوره از رقابت‌های لیگ ملت‌ها با هدایت ولادیمیر الکنو در مسابقات حضور دارد. این در حالی است که محمدرضا تندروان و پیمان اکبری در اردوهای تیم ملی حضور داشتند و در نهایت تندروان به عنوان تنها مربی ایرانی دستیار الکنو برگزیده شد. پیمان اکبری مربی تیم ملی والیبال در برنامه لیگ والیبال ملت‌های ۲۰۲۱ در شبکه ورزش بالاخره سکوتش را شکست و گفت: واقعیت این است که سکوت کردم و می‌کنم تا حاشیه‌ای‌گریبانگیر تیم ملی نشود. تیم ملی اولویت است و باید چه با حضور پیمان اکبری و چه در غیاب من، نتیجه کسب کند. پس از جدایی کولاکوویچ اتفاقاتی رخ داد اما صحبت دوستان این بود که اگر قرار است یک مربی ایرانی در نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد آن من
باشم!
وی تأکید کرد: با این شرایط پذیرفتم اما متأسفانه اتفاقاتی رخ داد که در حال حاضر نمی‌خواهم خیلی راجع به آن صحبت کنم اما سند معتبر دارم که خواسته الکنو و دستیارش این بود که من به عنوان مربی در نیمکت حضور داشته باشم. تا به امروز هیچ جا به این موضوع نپرداخته ام چراکه نمی‌خواهم برای تیم ملی حاشیه ایجاد شود. بیشتر از این نیز ادامه نخواهم داد. ابتدا آرزو می‌کنم که تیم ملی در مسابقات موفق باشد، پس از پایان المپیک مفصل با داورزنی درباره برخی مسائل صحبت خواهم کرد.
وی در پایان تأکید کرد: همه اهالی والیبال جریان کنار رفتن من را می‌دانند اما مردم عادی در این زمینه سؤالاتی می‌پرسند که پس از المپیک توکیو حتماً درباره آن صحبت خواهم کرد.