kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۰۰۰۱
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳

خواندنی از ورزش ایران



*سیدحسن طباطبایی رئیس‌فدراسیون کاراته روز یکشنبه طی حکمی محسن آشوری را به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون منصوب کرد.در حالی که انتظار می‌رفت این انتصاب با اعتراض برخی از اهالی کاراته مواجه شود، دیروز سید شهرام هروی به اردوی تیم ملی نرفت تا به نوعی اعتراض خود را به این تصمیم طباطبایی اعلام کند. کاراته ایران بعد از خروج دبیر پیشین از فدراسیون دوران آرام و بی‌حاشیه‌ای را سپری کرد و در این بین به موفقیت‌های بزرگی هم دست یافت که از آن جمله می‌توان به کسب چهار سهمیه حضور در بازی‌های المپیک اشاره کرد.
* در شرایطی که رضا قراخانلو، ریاست آکادمی ملی المپیک را بر عهده داشت و یک ماه نیز تا بازی‌های المپیک باقی مانده است، وی این سمت را واگذار کرد. کیکاووس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک در مورد دلیل این تصمیم گفت: دوره ماموریت آقای قراخانلو به پایان رسیده است و با توجه به اعلام نیاز دانشگاه تربیت مدرس به او و اینکه می‌خواهند تمام وقت در دانشگاه باشد بنابراین از ما خواسته شده که زمان برگشت او را اعلام کنیم. با این حال ما زمینه‌های علمی و پژوهشی و هم‌چنین برای کمیسیون‌ها از تجارب آقای قراخانلو استفاده خواهیم کرد. سعیدی در مورد اینکه با توجه به فاصله زمانی کوتاهی که تا المپیک باقی مانده است، تغییر رئیس‌آکادمی ملی المپیک تاثیری بر روی برنامه‌ها دارد یا خیر؟ گفت: به امید خدا مشکلی پیش نمی‌آید. احتمالا دبیرکل کارها را انجام می‌دهد و بعد از المپیک سرپرست تعیین خواهد شد.
*هادی رضایی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰، از افزوده شدن دو ورزشکار و یک رشته به جمع کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک این دوره خبر داد و گفت: بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده در ستاد بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ و پس از انجام رکوردگیری، در بخش نابینایان و کم‌بینایان نورمحمد آرخی در رشته دوومیدانی و هم‌چنین مهدی محمدی در رشته دوچرخه‌سواری، به جمع ورزشکاران اعزامی به بازی‌های توکیو افزوده شدند. بر این اساس جمع ورزشکاران فعلا به عدد ۶۱ نفر و جمع رشته‌ها نیز به عدد ۱۰ رسید.کاروان ایران در بازی‌های پارالمپیک توکیو در رشته‌های دوومیدانی، والیبال نشسته، پاراتکواندو، جودو، وزنه‌برداری، قایقرانی، تیراندازی، تیراندازی با کمان، بسکتبال باویلچر و دوچرخه‌سواری حضور دارد.