kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۹۵۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰

روایت سخنگوي حزب اتحاد ملت از علل شکست اصلاح‌طلبان(خبر ویژه)

سخنگوي حزب اتحاد ملت: بخشی از دلایل شکست اصلاح‌طلبان را در انتخابات بازگو کرد.

 


حسين نوراني‌نژاد گفت: اصلاح‌طلبان شكست خوردند. مهم‌ترين دليل اين شكست هم اين بود كه نتوانستند درون خود به يك رفتار واحد برسند. همه خواستند من باشند و كمتر كسي نيم‌من شد.
وی افزود: سازمان سياسي اصلاح‌ طلبان نتوانست درست كار كند. بالاخره ما نهاد اجماع‌سازي را ايجاد كرديم كه نتوانست اجماع ايجاد كند و نيروهاي زيادي سعي كردند به تشخيص فردي عمل كنند. اين يك خسارت براي اصلاح‌طلبان بود. تصميماتي مي‌گرفتند كه خودشان مرتبا لغو مي‌كردند. بالاخره معلوم نشد اصلاح‌طلبان وارد انتخابات شدند يا نشدند. در واقع هم وارد انتخابات شدند و هم نشدند. نه از فوايد حضور در انتخابات بهره‌مند شدند و نه از فوايد عدم حضور در انتخابات.
نورانی‌نژاد می‌گوید: با اين روش‌هاي موجود و طي‌شده نمي‌توانيم نمايندگي سياسي اين بخش بزرگ جامعه را داشته ‌باشيم. من فكر مي‌كنم اصلاح‌طلبي نيازمند بازنگري، تغيير ويترين، دنبال كردن روش‌هاي خلاقانه‌تر و... است.
قاعدتا وقتي يك جريان دچار شرايط سخت سياسي مي‌شود، بايد افراد آن بيش از گذشته به هم پناه ببرند و به هم نزديك‌تر شوند. اتفاقي كه پس از ۸۴ و ۸۸ براي اصلاح‌طلبان رخ داد. اميدوارم شرايط پيش‌رو به گونه‌اي باشد كه ما بتوانيم با يك خودانتقادي و ارزيابي دروني جرياني به هم پيوسته باشيم و البته نه محدود به افرادي كه اصلاحات را شبيه به يك اداره و شركت سهامي كرده‌اند.
سخنگوی حزب اتحاد ملت البته ‌اشاره‌ای به کارنامه عملکرد دولت نکرده است.
یادآور می‌شود نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان پس از انحلال شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تشکیل شده بود تا موجب اتفاق نظر بیشتر باشد اما در اثر بن‌بست کارآمدی و کارنامه، به بن‌بست رسید.