kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۹
در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح شد

تأکید روحانی به ستاد اقتصادی دولت برای ارائه گزارش از وضعیت اقتصادی کشور به رئیس‌جمهور منتخب

روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب، از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور منتخب ارایه نمایند.

 


حجت‌الاسلام روحانی در دویست و سی و چهارمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که دیروز یکشنبه برگزار شد، پس از استماع گزارش وزیر نفت از عملکرد فروش نفت در دوران تشدید تحریم و جنگ اقتصادی با تاکید بر اینکه اولویت دولت، تامین ارز کالاهای اساسی و دارو در جهت افزایش رفاه عمومی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه بوده است، گفت: همه تلاش دولت بر آن بوده است که با مقاومت در برابر تحریم صد درصدی دشمنان ایران، درآمد ارزی لازم برای تامین کالاهای اساسی و ضروری و حفظ و ارتقای تولید کشور را فراهم نماید.
روحانی افزود: در همین راستا کنترل نوسانات بازار داخلی و جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی و نرخ تورم در کشور و همچنین ایجاد رفاه نسبی در جامعه از مهم‌ترین اهداف دولت بوده است.
رئیس‌جمهور اظهار داشت: در سازوکار پیشنهادی دولت برای سال 1400، تامین کالاهای اساسی، افزایش رفاه عمومی محور اصلی است و با تخصیص منابع ارزی لازم، در یک حرکت نظام‌مند، تامین، تولید و توزیع در کشور، در مسیر بازگشت به رشد و ثبات قرار گرفته است.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام روحانی ضمن آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب، از ستاد اقتصادی دولت خواست گزارش‌های لازم از وضعیت اقتصادی کشور و اقدامات انجام شده را به رئیس‌جمهور منتخب ارایه نمایند.