kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۳

دستگیری کلاهبردار 30 میلیارد ریالی

 

رئیس‌پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری کلاهبرداری خبر داد که با جعل عناوین دولتی و نظامی و صدور چک‌های بلامحل، اقدام به خرید از واحد‌های صنفی طلافروشی و لوازم خانگی می‌کرد.
سردار علی ذوالقدری به پایگاه خبری پلیس گفت: در اوایل ماه جاری گزارش‌هایی درخصوص فردی که با جعل عنوان و معرفی کردن خود به عنوان فرزند مقامات کشوری اقدام به کلاهبرداری می‌کرد، دریافت کردیم.
ذوالقدری افزود: با توجه به اهمیت موضوع، ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار‌داده و اقدام به بررسی موضوع نموده که مشخص شد این فرد با دائر کردن یک شرکت جعلی با حضور در مراکز فروش لوازم خانگی یا طلا فروشی با جعل عنوان و معرفی کردن خود به عنوان نیروهای امنیتی یا فرزند مقامات کشوری اقدام به خرید کالا و صدور چک‌های بلامحل نموده که در دو پرونده که تاکنون بررسی شده نزدیک به 30 میلیارد کلاهبرداری نموده است.
وی ادامه داد: پس از انجام هماهنگی‌های قضایی و اخذ دستور دستگیری، ماموران مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی پایتخت با انجام اقدامات شبانه‌روزی مخفیگاه وی را در حوالی یوسف آباد شناسایی و در روز بیست و نهم خرداد در یک عملیات ضربتی وی را دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل کردند.
رئیس‌پلیس امنیت عمومی پایتخت با بیان اینکه متهم با اعتراف به جرم خود برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شد گفت: تا کنون دو شاکی درخصوص این پرونده شناسایی شده است و تلاش برای دستگیری سایر مرتبطان با این پرونده همچنان در دستور کار قرار دارد.