kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۷۵
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳

اوقاف آذربایجان ‌غربی در ساخت هزار واحد مسکونی مشارکت می‌کند

 

تفاهم‌نامه مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ساخت هزار واحد مسکونی ارزان‌قیمت با اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی امضا شد.
این تفاهم‌نامه در سفر حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به ارومیه با حضور محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی به امضای حجت‌الاسلام ناصر جوانبخت و سیدمحسن حمزه‌لو، مدیران کل اوقاف و امور خیریه و راه و شهرسازی استان رسید.
در قالب این تفاهم‌نامه قرار است یک‌هزار واحد مسکونی با مشارکت ۲ طرف در قالب پروژه اقدام ملی مسکن ارزان‌قیمت طی سه سال در شهرهای مختلف استان احداث شود.
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور در این آیین گفت: این سازمان آماده مشارکت در ساخت و بازسازی کلاس‌های درسی، احیای زمین‌های کشاورزی و فعال کردن معادن در زمین‌های وقفی است. حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی افزود: قصد داریم بسترهای درآمد‌زایی و زمینه رفاه اجتماعی را از طریق موقوفات ایجاد کنیم.
استاندار آذربایجان غربی هم در این دیدار اظهار کرد: ۱۱۲ هزار کلاس درس جدید در استان نیاز است که مشارکت از طریق موقوفات، برای این بخش یک فرصت محسوب می‌شود.
محمدمهدی شهریاری اضافه کرد: می‌توان با همکاری و مشارکت دوجانبه، تعداد بیشتری واحد مسکونی ارزان‌قیمت نیز در آذربایجان غربی ساخت.