kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۲

اعزام نخستین کاروان سلامت هلال احمر به مناطق محروم سردشت

 

رئیس‌هلال احمر سردشت گفت: نخستین کاروان سلامت این جمعیت با اعزام به مناطق محروم این شهرستان در روستای مرزی کم‌برخوردار و محروم «سیپکان» برای ارائه خدمات پزشکی مستقر شد.
جوتیار برزیگر اظهار داشت: کاروان سلامت هلال احمر با هدف توسعه سلامت در روستاهای مختلف، کمک به بهبود سطح سلامت و امور اجتماعی و اعتلای فرهنگ داوطلب محوری در بین مردم، به همراه یک تیم پزشکی به روستای مرزی «سیپکان» جهت ارائه خدمات مختلف اعزام شد.
وی بیان کرد: در این طرح ۱۱ نفر شامل هفت نفر داوطلب از جمله پزشک عمومی، شنوایی سنج، پرستار و روان شناس به صورت کاملا رایگان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی به ارائه خدمات پرداختند.
رئیس‌هلال احمر سردشت اظهار داشت: در این طرح ۸۰ نفر از ساکنان این روستا معاینه شدند و ۱۰۰ قلم دارو به همراه ۲۰۰ عدد ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده به ارزش کلی بیش از ۱۸ میلیون ریال در بین آنها توزیع شد.
روستای سیپکان از توابع بخش وزینه و با جمعیت ۶۰ خانواری در ۶۰ کیلومتری سردشت واقع شده است.
این اولین کاروان سلامت در سال جاری بود این برنامه بصورت دوره‌ای و در مناسبت‌های مختلف با اعزام به روستاهای کم برخوردار و محروم در طول سال ادامه خواهد داشت.
شهرستان سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفری در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و دارای چهار شهر و ۶ دهستان و ۲۷۰ روستا با سه بخش ربط، مرکزی و وزینه است.