kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸
از سوی رژیم صهیونیستی

ارسال واکسن‌های تاریخ‌گذشته برای مردم فلسطین!

پس از آنکه مشخص شد واکسن‌هایی که رژیم صهیونیستی قصد دارد به فلسطینیان بدهد، در حال فاسد شدن هستند‌، تشکیلات خودگردان فلسطین قرارداد دریافت این واکسن‌ها را لغو کرد.



در حالی که رژیم صهیونیستی بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را واکسینه کرده است، اما بر اساس گزارش‌ها، هنوز در برابر ارسال واکسن به کرانه باختری و نوار غزه مقاومت می‌کند. از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی است صهیونیست‌ها قصد داشتند واکسن‌های فاسد و تاریخ گذشته را به فلسطینی‌ها تحویل دهند. به همین دلیل، تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته هیچگونه واکسنی را از رژیم صهیونیستی دریافت نکند.
رسانه‌های صهیونیستی روز(جمعه) گزارش دادند که کابینه جدید این رژیم قصد دارد واکسن‌های «کووید۱۹» خود را که نزدیک به فاسد شدن هستند، به تشکیلات خودگردان فلسطین بدهد.بر اساس گزارش نشریه عبری‌زبان «واللانیوز»، تل‌آویو قصد داشت حدود ۱ تا ۱.۴ میلیون دُز واکسن‌های کرونای شرکت فایزر را که به‌زودی منقضی می‌شوند، برای تطهیر چهره خود، به فلسطینی‌ها اهدا کند.
درخواست بایدن و هریس
خبر دیگر از کرونا اینکه، روند واکسیناسیون در آمریکا به کندی پیش می‌رود به همین دلیل، رئیس‌جمهوری آمریکا و معاونش روز جمعه از شهروندان آمریکایی خواستند هرچه سریعتر واکسن کرونا را دریافت کنند. به گزارش رویترز، درخواست جو بایدن و معاونش کامالا هریس از شهروندان آمریکایی برای دریافت واکسن کرونا در حالی است که پیش‌بینی می‌شود کاخ سفید نمی‌تواند به اهداف تعیین شده برای واکسیناسیون در ماه آینده دست پیدا کند. شیوع گونه جدید ویروس کرونا موسوم به دلتا نیز موجب نگرانی‌های جدی شده است.بر اساس این گزارش، بایدن طی اظهاراتی در کاخ سفید، خطاب به مردم گفت:« همین الان اقدام کنید، همین الان اقدام کنید».وی به کسانی که هنوز واکسینه نشده‌اند، توصیه کرد با پزشکان و کسانی که واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، صحبت و مشورت کنند.
به گزارش تسنیم بعید به نظر می‌رسد که آمریکا بتواند به هدف بایدن برای واکسیناسیون 70 درصد بزرگسالان آمریکایی تا 4 جولای(13 تیر) دست پیدا کند.تا روز جمعه، حدود 65.1 درصد آمریکایی‌ها حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده بودند. روند و سرعت واکسیناسیون در آمریکا باید طی دو هفته آینده بیش از دو برابر افزایش یابد تا کاخ سفید بتواند به هدف تعیین شده دست پیدا کند.کاخ سفید تاکنون درباره این مسئله اظهارنظر نکرده است.
هم‌اکنون تنها 15 ایالت و واشنگتن دی سی به این هدف دست پیدا کرده‌اند.در 150 روز گذشته آمریکا بیش از 300 میلیون دوز واکسن کرونا به شهروندانش تزریق کرده است.تلفات کرونا در آمریکا اخیرا از مرز 600 هزار نفر فراتر رفته است. برزیل، بریتانیا و روسیه نیز از دیگر کشورهایی هستند که با تلفات سرانه بالای کرونا رو‌به‌رو شده‌اند.