kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۸۲۶
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۰
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد

آغاز تزریق دُز دوم واکسن افراد بالای ۷۰ سال از امروز

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: از امروز تزریق دُز دوم واکسن افراد بالای ۷۰ سال و همچنین افراد بالای ۷۰ سالی که جزو گروه هدف بودند و از واکسیناسیون جا مانده بودند را تکمیل خواهیم کرد.

 


به گزارش وبدا، علیرضا رئیسی با بیان اینکه در مجموع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان برگزاری انتخابات بسیار راضی‌کننده بود، اظهار داشت: هرچند در برخی مکان‌ها اشکالاتی هم وجود داشت اما در مجموع مناسب بود که از مردم عزیز کشور قدردانی می‌کنم.
رئیسی با اشاره به برگزاری هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رئیس‌جمهور و همه اعضا در روز گذشته، درباره مباحث مطروحه در این نشست گفت: روز گذشته بیش از دو هزار و 500 مرگ در کشور برزیل ثبت شد و هندوستان با هزار و 600 مرگ، بالاترین آمار مرگ و میر را ثبت کردند. همچنین وضعیت بیماری در آرژانتین و روسیه و برخی کشورهای دیگر هم بحرانی شده است و این زنگ هشداری است که همچنان باید در این زمینه بسیار دقت کرد.
روند بیماری در کشور نزولی است
وی درباره وضعیت شیوع بیماری در کشور با بیان اینکه گرچه در مجموع روند بیماری نزولی است، عنوان کرد: اما باید مراقبت‌ها به ویژه در برخی استان‌‌های جنوبی و شرقی همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کرمان افزایش یابد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به آخرین رنگ بندی کرونایی کشور افزود: درحال حاضر ۲۲ شهر قرمز، ۱۷۵ شهر نارنجی و ۲۵۱ شهر زرد داریم. عمدتا شهرهای قرمز در استان‌های بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان هستند. شهر‌های تنگستان، دشتستان، دشتی، عسلویه و کنگان (استان بوشهر)، ‌اندیمشک (خوزستان)، ایرانشهر، چابهار، زاهدان و نیک‌شهر (سیستان و بلوچستان)، رودبار جنوب، کهنوج و منوجان (کرمان)، بستک، بندرلنگه، بندرعباس، پارسیان، جاسک، رودان، سیریک، قشم و میناب (هرمزگان) در وضعیت قرمز قرار دارند که باید بیش از پیش رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مدنظر قرار دهند.
رئیسی ادامه داد: براساس الگویی که تابستان سال گذشته داشتیم در شهرهای جنوبی کشور اوج بیماری را شاهد بودیم؛ با توجه به گرم شدن هوا، تجمعات در مکان‌هایی که کولر به ویژه کولرگازی که گردش هوای داخلی را بیشتر می‌کند روشن است، عاملی برای انتقال بیماری بوده که به همین دلیل رعایت پروتکل‌‌ها در این خصوص بسیار موثر است. وی بیان داشت: با توجه به پایان یافتن آزمون‌های پایه نهم و دوازدهم به دلیل رعایت پروتکل‌ها که عمدتا بالای 95 درصد بود از والدین، دانش‌آموزان و آموزش و پرورش تشکر می‌‌کنیم، هرچند اشکالاتی در برخی مکان‌ها هم وجود داشت اما عدد ۹۵ به بالا برای برگزاری امتحانات، قابل قبول است که از وزیر محترم آموزش و پرورش و همکارانشان در این زمینه تشکر می‌کنیم.
از تیرماه حجم انبوهی از واکسن برکت
به دستمان می‌رسد
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره واکسیناسیون، گفت: ان شاءالله از امروز(یکشنبه) تزریق دُز دوم واکسن افراد بالای ۷۰ سال و همچنین افراد بالای ۷۰ سالی که جزو گروه هدف بودند و از واکسیناسیون جا مانده بودند را تکمیل خواهیم کرد.
رئیسی با بیان اینکه روز پنجشنبه محموله جدید واکسن به دستمان رسید، گفت: اما خبر خوب و مهم‌تر بحث اخذ مجوز اضطراری داوطلبانه استفاده از واکسن کوو برکت است که ان شاءالله از این هفته میزان تولید این واکسن در کشور افزایش خواهد یافت و از تیرماه، حجم انبوهی از این واکسن به دستمان خواهد رسید که واکسیناسیون عمومی کشور را به سرعت جلو خواهیم برد.
وی اظهار داشت: واکسن کوو پاستور مراحل فاز سوم را طی می‌‌کند و کمیته‌‌های نظارت، اخلاق و بالینی در حال بررسی هستند و اگر مجوز استفاده دهند، این واکسن هم این هفته یا هفته آینده می‌تواند به واکسیناسیون عمومی کشور اضافه شود.
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه امیدوارم همه بتوانیم قدر مردم خوب کشورمان را بدانیم که با حضور در همه زمینه‌ها پشتوانه‌ای قوی برای کشور می‌شوند، بیان داشت: برای حضور در پای صندوق‌های رای همراه با رعایت پروتکل‌‌ها و توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی طی 16 ماه گذشته، از مردم تشکر می‌کنیم.