kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۹

حدود یک تن موادمخدر در سیستان و بلوچستان کشف شد

 

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری سه سوداگر مرگ و کشف ۹۶۸ کیلوگرم مواد مخدر در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر خبر داد.
سرتیپ احمد طاهری اظهارداشت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر سیب و سوران و ایرانشهر با‌اشراف اطلاعاتی خود، اعضای یک باند مسلح و سازمان یافته قاچاق مواد افیونی را که قصد انتقال محموله بزرگ موادمخدر از سیب و سوران به ایرانشهر و سپس انتقال آن به مرکز کشور را داشتند، شناسایی کردند.
وی افزود: در این رابطه تکاوران پلیس، در قالب چند تیم عملیاتی با رصد مناطق سخت‌گذر بین ۲ شهرستان، اعضای این باند مسلح را که با یک دستگاه پژو ۴۰۵ و یک دستگاه وانت نیسان در حال جابه جایی محموله مواد مخدر در منطقه «هیدوچ» سیب و سوران بودند، رویت و به آنها دستور ایست دادند. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سوداگران مرگ که خود را در محاصره مأموران انتظامی دیدند بدون توجه به ایست پلیس، با تیراندازی به سمت مأموران به سرعت از محل متواری شدند.
وی بیان کرد: در این عملیات مقتدرانه، جان برکفان پلیس مبارزه با مواد مخدر در عکس‌العملی سریع و با رعایت قانون بکارگیری سلاح، با آتش پر حجم خود خودروهای قاچاقچیان را زمین گیر و ضمن دستگیری سه سوداگر مرگ، در بازرسی از خودروهای توقیفی از آنها، ۹۶۸ کیلو مواد مخدر را شامل ۸۴۴ کیلو و ۸۹۵ گرم تریاک، ۱۰۰ کیلوگرم شیشه و ۲۴ کیلوگرم حشیش کشف کردند.
سردار طاهری با‌اشاره به اینکه در این عملیات، یک قبضه سلاح کلاش به همراه ۳۶ تیر جنگی کشف شده است، خاطر نشان کرد: متهمان دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.