kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۰
یک کارشناس فضای مجازی:

رسانه‌های غربی بعد از انتخابات به تخریب چهره مردم ایران می‌پردازند(اخبار ادبی و هنری)

یک کارشناس رسانه تأکید کرد: رسانه‌های غربی و فضای مجازی وابسته به غرب که طی هفته‌های اخیر «رأی ندادن» را تبلیغ می‌کردند، بعد از انتخابات نیز به خباثت‌های خودشان ادامه خواهند داد.


سیدعلیرضا آل‌داود، پژوهشگر فضای مجازی به خبرنگار کیهان گفت: رسانه‌های غربی در هر دوره انتخابات ریاست جمهوری یک هدف را دنبال کردند. در انتخابات سال 1400 هم شاهد استفاده از تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و دیگر شبکه‌های اجتماعی آمریکایی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی در ایران بودیم؛ تمرکز اصلی آنها در این دوره از انتخابات «رأی ندادن» و پایین آوردن مشارکت در انتخابات بود. متأسفانه در داخل کشور نیز در آستانه انتخابات یک جریان به‌طور عامدانه وضعیت اقتصادی کشور را به هم زد. رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز با تکنیک‌های جنگ روانی تلاش‌کردند تا این را به مردم القا کنند که این وضعیت نابسامان اقتصادی نه حاصل عملکرد برخی افراد، بلکه تقصیر نظام است.
وی افزود: قطعا آنها دست از خباثت برنمی‌دارند و در مقابل موفقیت جریان انقلاب در این انتخابات ساکت نخواهند نشست. همچنان که در روز انتخابات هم شاهد برخی شیطنت‌ها برای ایجاد اختلال در فرایند برگزاری انتخابات بودیم. پیش‌بینی من این است که بعد از اعلام نتیجه انتخابات و پیروزی گزینه انقلابی، فضای رسانه‌ای به‌صورت گسترده به تخریب چهره کشور و به‌ویژه جریان انقلاب خواهد پرداخت.
این مدرس سواد رسانه در پایان تصریح کرد: ان‌شاءالله دولت جدید توجه جدی به مسئله حکمرانی سایبری در کشور کند. به‌خصوص برای نوجوانان و جوانان که یک فضای بی‌بند و بار در فضای مجازی بر آنها سایه افکنده و آمریکا از این فضا علیه ما استفاده می‌کند. اگر ما واقعاً در پی تمدن نوین اسلامی هستیم یکی از شئوناتش این است که از زیر سلطه آمریکا در فضای مجازی خارج شویم و از این «کاپیتولاسیون مجازی» که شاهدیم بیرون بیاییم. آمریکا در دنیای واقعی حاج قاسم ما را ‌ترور کرد و در فضای مجازی هم بطور گسترده تصاویر این شهید را سانسور می‌کند؛ حتی در خانه و در مرزهای جغرافیایی ما، آمریکایی‌ها از طریق پلتفرم‌هایشان بر صفحات شخصی ما حکمرانی می‌کنند و شما حق اعتراض ندارید. این یعنی «کاپیتولاسیون مجازی». امید است که دولت جدید کشور ما را از استعمار فرانوی آمریکا و صهیونیست‌ها در فضای مجازی نجات دهد تا مردم از فرصت‌های بی‌نظیر این فضا استفاده کنند و از آسیب‌های آن در امان بمانند.
گفتنی است، متن کامل این گفت‌وگو به زودی در صفحه تصویر روز کیهان منتشر خواهد شد.