kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
وزیرنیرو:

مجوز تأمین آب آشامیدنی و صنعت یزد و کرمان صادر شده است

 

وزیر نیرو گفت: مجوزهای لازم برای تامین آب آشامیدنی و صنعت استانهای یزد و کرمان صادر شده و لذا یزدی‌ها نگران این موضوع نباشند.
رضا اردکانیان در مراسم بهره‌برداری از ۱۵ طرح حوزه آب و برق استان یزد افزود: برای تامین آب آشامیدنی و صنعت یزد پیش‌بینی‌هایی انجام شده و اصلا جای نگرانی نیست و با تدارکاتی که توسط دولت دیده شده، هم یزد و هم کرمان مجوزهای لازم را گرفته‌اند و با تدارک منابع مالی با ترتیب خاص، امور به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وی از نماینده مردم یزد در مجلس دعوت کرد تا با حضور در وزارت نیرو، اطلاعات تفضیلی برای پیگیری کردن موضوع خط انتقال آب را دریافت کند.
وزیر نیرو ادامه داد: زیرساخت آب و برق برای سرمایه‌گذاران در استان یزد فراهم است و یزد آماده پذیرش سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی است و آنچه که سهم دولت است، در این مسیر روشن و تعریف شده است.
اردکانیان ادامه داد: امیدواریم موضوع شیرین‌سازی آب دریا نیز دنبال شود و استاندار یزد هم زمان را در این زمینه از دست ندهد چون بستر شیرین‌سازی آب برای یزد فراهم است و اگر به هر دلیلی شرایط اعتباری فراهم نبود، از ظرفیت سرمایه‌گذاران استفاده شود و از نظر زیست محیطی نیز مانعی در این زمینه وجود ندارد.
وی از افتتاح۶۷۵ میلیارد تومان پروژه و کلنگ زنی اجرای بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه نیزخبر داد. وی افزود: یکی از این پروژه‌ها رینگ آبرسانی یزد بود که کنلگ آغاز عملیات این پروژه مهم هم به زمین زده شد که امیدواریم ظرف سه سال به شرط تامین منابع مالی پیش‌بینی شده، در مدار بهره‌برداری قرار گیرد.
اردکانیان یادآور شد: شبکه برق ۱۰ هزار روستای کشور بهسازی خواهد شد و روستاییان مشکلی در زمینه برق ندارند ضمن اینکه ۲۰ هزار نیروگاه خورشیدی قابل حمل در اختیار عشایر کوچ رو قرار می‌گیرد.