kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳

حوادث شهرستانها

 

دستگیری 2 عضو باند قاچاق سلاح
فرمانده انتظامی استان خوزستان از دستگیری 2 عضو باند قاچاق سلاح و مهمات و کشف 12 قبضه سلاح جنگی در شهرستان «اهواز» خبر داد.
سرتیپ «سید محمد صالحی» اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان خوزستان 2 نفر عضو اصلی باند قاچاق سلاح و مهمات را در شهرستان «اهواز» شناسایی کردند.
وی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی با تلاش شبانه‌روزی محل اختفای قاچاقچیان سلاح را در یکی از مناطق شهرستان «اهواز» شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه 2 عضو اصلی باند را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان خوزستان تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان 12 قبضه سلاح کلاشینکف جاساز شده در خودرو کشف شد.
متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شدند.

جلوگيري از خروج
160 راس گوسفند قاچاق از كشور
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان فارس از كشف 160 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 2 ميليارد و 600 میلیون ريال خبر داد.
سرهنگ «ابراهيم يگانه» افزود: مأموران پليس امنيت اقتصادي استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور «شيراز- اصفهان» به 2 دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آنها را براي بررسی بيشتر متوقف کردند.
وی افزود: در بازديد از اين خودروها، 160 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به استان‌هاي ساحلي و خروج از کشور بود کشف و در این رابطه 2 نفر نیز دستگیر شدند.
رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با اشاره به اينكه ارزش گوسفند‌هاي کشف شده بنا به نظر کارشناسان، 2 ميليارد و 600 میلیون ريال برآورد شده است، افزود: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضایي شدند.

انبار کالاهای قاچاق لو رفت
اصفهان- خبرنگار کیهان:
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از توقیف محموله‌های خارجی قاچاق در بازرسی مأموران این پلیس از یک انبار خبر داد.
سرهنگ «کامران ریاحی» بیان داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از دپوی محموله‌های خارجی قاچاق در یکی از انبارهای سطح شهر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار قرار دادند.
وی افزود: مأموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از انبار مذکور بازدید کردند که در نتیجه این عملیات 38 دستگاه ماینر، 3 عدد کارت گرافیک، 7 کارتن حاوی 30 عدد ظروف آشپزخانه، 2 هزار و 400 جفت دستکش، 380 کیلو قهوه و 2 هزار و 59 قلم لوازم آرایشی بهداشتی که همگی فاقد مدارک گمرکی بوده و به صورت قاچاق تهیه شده بودند کشف شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ارزش این محموله‌ها را برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه 5 میلیارد و 775 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در این رابطه 4 نفر دستگیر و به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کلاهبرداری با قولنامه جعلی
فرمانده انتظامی استان لرستان از دستگیری یک نفر و کشف یک فقره کلاهبرداری با قولنامه جعلی به ارزش 10 میلیارد ریال در «خرم‌آباد» خبر داد.
سرتیپ «یحیی الهی» بیان داشت: در پي مراجعه شهروندی به پلیس آگاهی استان مبنی بر اینکه یک قطعه زمین مسکونی به متراژ 100 متر به مبلغ 10 میلیارد از یک نفر خریداری کرده و پس از مدتی متوجه می‌شود فروشنده با تنظیم قولنامه‌ای جعلی زمین مذکور را تصاحب کرده و به فرد دیگری فروخته است.
وی افزود: در تحقیقات انجام شده توسط ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری اتهام وارده محرز شد و قولنامه مذکور جعلی و فاقد ارزش قانونی اعلام شد.
فرمانده انتظامی استان لرستان، اظهار داشت: متهم درشهر «خرم‌آباد» شناسایی ، دستگیر و درتحقیقات صورت گرفته به جرم خود اعتراف کرد و تحویل مراجع قضائی شد.

دپوی 467 کیلو تریاک
در ارتفاعات «دلفارد»
فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف 467 کیلو و 650 گرم تریاک دپو شده در ارتفاعات «دلفارد» شهرستان «جیرفت» خبر داد.
سرتیپ «عبدالرضا ناظری» اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمان از قصد قاچاقچیان برای انتقال یک محموله سنگین مواد مخدر با استفاده از 3 دستگاه خودروی پژو 405 مطلع و موضوع را به پلیس شهرستان «جیرفت» گزارش دادند.
وی افزود: در این رابطه تیم‌های عملیاتی پلیس «جیرفت» با‌ اشراف اطلاعاتی، مسیر تردد قاچاقچیان را در محورهای روستایی «دلفارد» تحت کنترل خود قرار دادند که با مسدود شدن مسیرها، قاچاقچیان به ناچار این محموله را در ارتفاعات این منطقه دپو می‌کنند تا در فرصتی مناسب آن را به مرکز کشور
منتقل کنند.
فرمانده انتظامی استان کرمان با ‌اشاره به توقیف خودروی راه‌پاک‌کن و دستگیری راننده آن، بیان داشت: در ادامه این عملیات ماموران با رصد لحظه به لحظه تحرکات قاچاقچیان و گشت‌زنی در اطراف روستای «آبگرموئیه» آثار تردد آنان را به سمت ارتفاعات مشاهده و سرانجام 467 کیلو و 650 گرم تریاک دپو شده را از آنجا کشف کردند.
سردار ناظری در پایان با بیان اینکه قاچاقچیان با رها کردن خودروهای خود در نقطه‌ای دیگر از محل متواری شدند. خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد و متهم دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

بازی مرگبار در پشت بام آپارتمان
فرمانده انتظامی شهرستان «ساوجبلاغ» گفت: یک کودک 2 ساله حین بازی در پشت بام آپارتمان مسکونی به پایین سقوط کرد و جان خود را ازدست داد.
سرهنگ «علی سلیمانی»‌، اظهار داشت: با حضور ماموران در محل حادثه مشخص شد یک کودک 2 ساله حین بازی در پشت بام واحد مسکونی از بلندی سقوط کرده و بر اثر ضربه شدیدی که به سرش وارد آمده جان خود را از دست داده است.
فرمانده انتظامی شهرستان «ساوجبلاغ» خاطرنشان کرد: پرونده‌ای در این مورد تشکیل و جسد به پزشکی قانونی برای تعیین علت دقیق فوت وی منتقل شد.