kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۶۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۴
نوری مالکی:

انتخابات عراق این بار اگر برگزار نشود هرگز برگزار نخواهد شد


نوری المالکی نخست‌وزیر پیشین عراق نسبت به تاخیر مجدد در برگزاری انتخابات پارلمانی عراق هشدار داد و گفت اگر این بار هم انتخابات برگزار نشود دیگر هرگز برگزار نخواهد شد.
موضوع انتخابات پارلمانی به یکی از چالش‌های اساسی دولت کاظمی تبدیل شده است. پیش از این قرار بود انتخابات در این کشور 6 ژوئن (16 خرداد) برگزار شود. اما به دنبال بروز اختلافات سیاسی گسترده در این کشور زمان برگزاری به دهم اکتبر 2021 (18 مهر 1400) موکول شد. حالا نخست‌وزیر پیشین عراق نیز نسبت به تاخیر مجدد در برگزاری انتخابات هشدار داده است. به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، نوری المالکی، رئیس‌ائتلاف دولت قانون عراق گفته: «اگر این انتخابات مجدداً به تعویق بیفتد، دیگر هرگز برگزار نخواهد شد و در آن صورت عراق در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت».
رئیس‌ائتلاف دولت قانون عراق درباره «توطئه‌ها علیه بسیج مردمی عراق» نیز خاطرنشان کرد، طرف‌های داخلی و خارجی وجود دارند که به دنبال نابودی کامل حشد‌الشعبی هستند... پیشنهاد کردیم تا میان مصطفی الکاظمی و برخی گروه‌های حشد‌الشعبی نشستی برای خاتمه بخشیدن به شک و شبهه‌ها میان دو طرف برگزار شود... برخی طرف‌ها به دنبال این هستند سناریویی که برای قاسم مصلح، یکی از فرماندهان حشد‌الشعبی و بازداشت او به مدت چند روز اجرا شد، برای سایر فرماندهان حشد‌الشعبی نیز تکرار شود». نوری المالکی در پایان گفت: «ما پایان یافتن نقش حشد‌الشعبی را نمی‌پذیریم».