kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۳۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
با رشد 31 درصدی نسبت به سال قبل

مردم در سال گذشته 479 میلیارد تومان صدقه به کمیته امداد و مراکز نیکوکاری پرداخت کردند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از دریافت 479 میلیارد تومان صدقه مردمی توسط کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سال 99 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، علیرضا عسگریان با تشریح عملکرد این نهاد در حوزه صدقات در سال 99 گفت: مردم نیکوکار ایران اسلامی و خیران در سال گذشته 383 میلیارد تومان صدقه از طریق صندوق‌های صدقات و روش‌های نوین و کمک‌های موردی به کمیته امداد پرداخت کردند. عسگریان ادامه داد: همچنین در این مدت مبلغ 96 میلیارد تومان صدقه نیز از طریق مراکز نیکوکاری به خانواده‌های تحت حمایت کمک شده است که در مجموع میزان صدقات به 479 میلیارد تومان می‌رسد.
وی با بیان اینکه عملکرد این نهاد در حوزه صدقات در سال 99 نسبت به سال 98 حدود 31 درصد رشد داشته است، تاکید کرد: تمام صدقات دریافتی در ردیف‌های خدماتی ارائه شده به مددجویان کشور هزینه شده است.
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه 27 درصد کل صدقات دریافتی در حوزه تامین مسکن مددجویان و 11 درصد برای کمک هزینه ازدواج جوانان نیازمند هزینه شده است، افزود: همچنین 10 درصد صدقات در امور معیشتی، 5 درصد برای امور درمانی و مابقی در زمینه خدمات تحصیلی و کمک‌های موردی مددجویان هزینه شده است. عسگریان تاکید کمیته امداد را تمرکز بر روش‌های نوین دریافت صدقات عنوان کرد و گفت: مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد یک به سرشماره 8877 در سامانه صدقه پیامکی روزانه عضو شوند. همچنین کد دستوری #8877* به منظور دریافت صدقات شهروندان از طریق تلفن همراه پیش‌بینی شده است.