kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۵۸
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

کاروان ایران با ۵۹ ورزشکار در پارالمپیک توکیو

براساس بررسی‌های نهایی کاروان پارالمپیک با ۵۹ ورزشکار و ٢٠ مربی در ۹ رشته در بازی‌های توکیو شرکت خواهد کرد، البته هنوز در مورد دوچرخه‌سواری جمع‌بندی نهایی حاصل نشده است.


کمیته ملی پارالمپیک بر اساس سهمیه کسب شده در رشته‌های مختلف و سیاست‌های مصوب خود، ترکیب کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو را نهایی کرد. بر این اساس کاروان ایران با ۵۹ ورزشکار و ۲۰ مربی در ۹ رشته در این دوره بازی‌های پارالمپیک شرکت خواهد کرد. البته این ترکیب در حالی نهایی شده که هنوز در مورد رشته دوچرخه‌سواری جمع‌بندی نهایی حاصل نشده است. در صورت تصمیم گیری برای اعزام ورزشکار در این رشته، تعداد سهمیه موردنظر به ترکیب نهایی شده اضافه خواهد شد. ترکیب مصوب- تا به امروز- برای اعزام کاروان به بازی‌های پارالمپیک که شامل ۵۹ ورزشکار و ۲۰ مربی می‌باشد، به این شرح است:
* پاراوزنه برداری:۵ وزنه بردار همراه با ۲ عضو کادر فنی
* پارادوومیدانی:۱۴ ورزشکار همراه با ۵ عضو کادر فنی
* پاراتیروکمان:۶ ورزشکار همراه با ۳ عضو کادر فنی
* والیبال نشسته:۱۲ ورزشکار همراه با یک عضو کادر فنی
* پاراجودو:۲ ورزشکار همراه با ۲ عضو کادر فنی
* پاراتیراندازی:۳ ورزشکار همراه با ۲ عضو کادر فنی
* پاراتکواندو:۳ ورزشکار همراه با ۲ عضو کادر فنی
* پاراقایقرانی:۲ ورزشکار همراه با یک عضو کادر فنی
* بسکتبال با ویلچر:۱۲ ورزشکار همراه با ۲ عضو کادر فنی
همچنین با اعلام‌هادی رضایی، ترکیب کادر همراهان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک متشکل از ۵ نفر شامل محمود خسروی وفا و محمد تابع رئیس‌و دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، غلامرضا نوروزی سرپرست تیم پزشکی،‌هادی رضایی سرپرست کاروان و علی فرجی معاون کاروان خواهد بود. ۱۶ نفر هم در قالب همراهان در ترکیب کاروان اعزامی به پارالمپیک توکیو حضور دارند. برای این دوره بازی‌ها ۱۷ نفر هم به عنوان نماینده رسانه معرفی شده‌اند.