kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۲۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶

هشدار نسبت به جعل حقایق جبهه مقاومت توسط برخی نویسندگان(اخبار ادبی و هنری)

برخی نویسندگان غربی یا نویسندگانی که تفکر غربی دارند، قصد دارند نقش جبهه مقاومت را کمرنگ جلوه دهند و زحمات رزمندگان جبهه مقاومت را تحریف و تضعیف ‌کنند. اینجاست که باید نویسنده‌های جهان اسلام پا در عرصه میدان بگذارند و اجازه ندهند که این اتفاق بیفتد.

بهرام دوست‌پرست، مسئول موسسه فرهنگی شهید حاج حسین همدانی به‌عنوان یکی از نهادهای مشارکت‌کننده در دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم تصریح کرد: باید حواسمان باشد، تاریخ شفاهی مدافعین حرم تحریف نشود و این موضوع بسیار مهمی ‌است. در حال حاضر برخی نویسندگان غربی یا نویسندگانی که تفکر غربی دارند، قصد دارند نقش جبهه مقاومت را کمرنگ جلوه دهند و زحمات رزمندگان جبهه مقاومت را تحریف و تضعیف ‌کنند. اینجاست که باید نویسنده‌های جهان اسلام پا در عرصه میدان بگذارند و اجازه ندهند که این اتفاق بیفتد و این کتاب‌ها و این دستاوردها می‌تواند جلوی کارشان را بگیرد.
وی در عین‌ حال متذکر شد: موضوع حمله داعش به سوریه و عراق را نباید دست‌کم گرفت، هرچقدر از این حادثه دورتر می‌شویم به ابعاد پیچیده و بسیار مهمش داریم پی می‌بریم که اگر رزمندگان ما، چه مسلمان چه غیرمسلمان که با چه شرایط و با چه مظلومیتی در عرصه میدان که در عراق و سوریه هدف‌گذاری شده بود حضور پیدا کردند، نبودند خیلی مشکلات مخصوصاًًً برای انقلاب اسلامی و برای کشور ما پیش می‌آمد.
مسئول موسسه فرهنگی شهید حاج حسین همدانی‌ ترغیب نویسندگان به سمت نگارش در حوزه مقاومت را نیازمند مشارکت تمامی نهادهای مسئول ازجمله سپاه و وزارت ارشاد و حتی تشکل‌های مردمی دانست و گفت: سال گذشته کتاب‌های خوبی در این‌باره وارد بازار نشر شده و در اختیار مردم قرار گرفته است و مردم خیلی خوب استقبال کردند. بعد از شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و افزایش استقبال مردم از کتاب‌های مدافعان حرم و مقاومت، نویسنده‌ها توجه‌شان نسبت به این موضوع بیشتر شد.