kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۱۱۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱

برگزاری نشست تخصصی بانوان جبهه مقاومت(اخبار ادبی و هنری)

 

نشست تخصصی بانوان حوزه مقاومت با موضوع زنان معماران تمدن نوین اسلامی برگزار شد. این نشست با مشارکت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با حضور معمومه شهرابی؛ مشاور امور بانوان موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، دکتر مریم شادی؛ مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و جمعی از بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی کشورهای لبنان و فلسطین در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
دکتر مریم شادی، مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس عنوان کرد: بحث حمایت از تشکل‌های مقاومت را به لحاظ فکری و اجرایی در دستور کار سازمان داریم. وی افزود: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس می‌تواند در وزارت علوم، انجمن‌های مشترک بین فرهنگی به ثبت برساند و نیز دوره‌های تخصصی مختلفی از جمله فرهنگی، اجتماعی و علمی به صورت وبینار برای کشورهای اسلامی برگزار کند.
دکتر مریم شادی اظهار داشت: اگر بانوان فعال فرهنگی و اجتماعی کشورهای لبنان و فلسطین دوره‌ای را با توجه به نیازهای داخلی‌شان احساس می‌کنند؛ سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس می‌تواند این کلاس‌ها را به شکل مجازی برگزار کند. همچنین طرح‌های پژوهشی خود را می‌توانید در قالب یک طرح‌نامه به سازمان ارایه دهید و پس از بررسی و کارشناسی طرح‌ها، به نام خود پژوهشگر منتشر خواهد شد. مدیر پژوهش سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس از فصلنامه «زنان و حماسه» سخن به میان آورد و گفت: اولین فصلنامه دفاع مقدس زنان در کشور «زنان و حماسه» است و سازمان این امکان را دارد تا هر شماره از فصلنامه را به یکی از محققین و پژوهشگران جمع حاضر اختصاص دهد تا آن را منتشر کند.