kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۹۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵

اجرای پنج هزار طرح اشتغال صنایع دستی توسط مددجویان کمیته امداد در سال ۹۹

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از ایجاد پنج هزار و 700 فرصت شغلی مستقیم با اجرای پنج هزار طرح اشتغال صنایع دستی توسط مددجویان کمیته امداد در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حجت‌اله عبدالملکی به مناسبت روز صنایع دستی گفت: در سال ۹۹ تعداد پنج هزار و 61 طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی توسط خانواده‌های تحت حمایت راه‌اندازی شد که این میزان نسبت به سال ۹۸ حدود ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.
عبدالملکی ادامه داد: با اجرای این طرح‌های اشتغال، پنج هزار و یک فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شد که این عدد نیز نسبت به سال ۹۸ بیش از ۲۲ درصد رشد داشته است.
وی همچنین از راه‌اندازی ۱۰ هزار و ۵۰۴ طرح اشتغال در زمینه فرش و گلیم خبر داد و اظهارداشت: در مجموع ۱۵ هزار و ۵۶۵ طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی و فرش و گلیم توسط خانواده‌های تحت حمایت به اجرا در آمد.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: با توجه به فعالیت تعداد زیادی از طرح‌های اشتغال صنایع دستی توسط خانواده‌های تحت حمایت در سال‌های گذشته، در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار طرح مددجویان در حوزه صنایع دستی و حدود ۵۶ هزار طرح در زمینه فرش و گلیم تحت نظارت کمیته امداد قرار دارد.
عبدالملکی خاطرنشان کرد: استان‌های آذربایجان شرقی، فارس و اصفهان دارای بیشترین طرح‌های اشتغال در حوزه صنایع دستی هستند.
وی افزود: مددجویان این نهاد سال گذشته بیش از ۱۵۰ هزار متر مربع فرش دستباف تولید و به بازارهای داخلی و جهانی عرضه کردند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با اشاره به برنامه‌های این نهاد برای حمایت از تولیدات صنایع دستی مددجویان، گفت: بازاریابی برای همه تولیدات مددجویان توسط این نهاد انجام می‌شود.
عبدالملکی با تاکید بر ضرورت حمایت از بازار فروش تولیدات مددجویان ادامه داد: فروشگاه اینترنتی eekala.com به منظور فروش محصولات صنایع دستی مددجویان در حال راه‌اندازی است.