kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۸۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
معاون سازمان تاکسیرانی تهران خبر داد

ارسال پرونده تاکسی داران به کمیته انضباطی در صورت عبور از حد نصاب نمرات منفی

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران گفت: وقتی نمرات منفی به یک حدی می‌رسد پرونده تاکسیران‌ها به هیئت انضباطی ارسال و رای صادر می‌شود.

سیدامیر هنجن در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهارداشت: نظارت ما در حوزه تاکسیرانی به دو صورت هوشمند و میدانی انجام می‌شود که بخش میدانی وظیفه عوامل کنترل گشت‌های ارشاد تاکسیرانی است، ما به وسیله تجهیزات و موارد منصوب در شهر تهران، تجهیزات شهرداری تهران و معاونت حمل‌ونقل ترافیک نظارت خود را به صورت مستمر انجام می‌دهیم.
هنجن ادامه داد: این اقدام در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌ها و عملکرد تاکسیران‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد و خدمت رسانی را بیش از پیش می‌کند، همچنین در عملکرد تاکسیران‌ها هم بسیار تاثیرگذار است؛ ما تعداد زیادی گشت‌های کنترل و نظارت داریم که این عوامل در میادین اصلی شهر در ساعات اوج ترافیک حضور دارند، نظارت می‌کنند و مواردی مانند داشتن برچسب نرخ کرایه، داشتن کارنامه هوشمند، استفاده از راننده مجاز و... را مورد بررسی قرار می‌دهند.
وی افزود: هر کدام از این تخلفات نمره منفی دارد و وقتی نمرات منفی به یک حدی می‌رسد پرونده تاکسیران‌ها به هیئت انضباطی ارسال و برای آنها رای صادر می‌شود بنابراین همکاران ما به واسطه دستگاه‌ها کار خودشان را انجام می‌دهند همچنین یکی از مواردی که بعد از گسترش ویروس کرونا مطرح شد، بحث نظارت و دستورالعمل‌های حوزه مبارزه با کرونا بود که یک سری دستورالعمل‌هایی را ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت ابلاغ کرد و ما آنها را اجرا کردیم.
معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به لزوم استفاده اجباری از ماسک تنفسی برای تاکسیران‌ها و مسافران و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در تاکسی که در تاکسی‌های سطح شهر تهران چهار مسافر به سه مسافر رسید، گفت: در پایانه‌های تاکسیرانی دوربین‌های دقیق و دستگاه‌های هندهلد که در اختیار بازرسین است بحث نظارت را هوشمند انجام می‌دهند.