kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۱
معاون استاندار:

مدیران کم کار در خوزستان به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: مدیرانی که طبق برنامه و موعد تعیین شده طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه خود را در استان انجام ندهند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

فاضل عبیات افزود: مصوباتی که در نشست‌های مختلف در استان صورتجلسه می‌شوند لازم الاجرا هستند و مدیران استان باید در موعد مقرر این دستورات را عملیاتی کنند. وی گفت: موضوع آب و فاضلاب در خوزستان بیشترین میزان مصوبات را داشته است و راهکارها و برنامه‌های زیادی در این بخش ارائه شده است، هر گونه کم‌کاری و کوتاهی از سوی مدیران در این بخش قابل بخشش نیست.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: با تصمیم وزارت نیرو آبفای شهری و روستایی ادغام شده است و این تصمیم باید باعث ارتقای این شرکت شود، باید برای تامین آب روستایی در این شرکت متولی معینی در نظر گرفته شود. وی گفت: بازدیدهای زیادی در روستاهای مختلف استان در فصل‌های تنش آبی انجام شده که بسیاری از مشکلات در بحث کمبود آب نه به دلیل نبود اعتبار بلکه به دلیل مشکلات مدیریتی است ومدیران باید در عمل نشان دهند که پیگیر حل مشکلات در شهرهای مختلف استان هستند.
وی افزود: باید مشخص شود که چرا بعد از گذشت سال‌ها از مشکل تامین آب منطقه بارانگرد باغملک هنوز کار اساسی در این منطقه انجام نگرفته و این مشکل همچنان پابرجاست.
معاون امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه با‌اشاره به وضعیت تنش آبی در شهرستان هویزه بیان کرد: تیمی برای بررسی وضعیت آب نقاط مختلف شهرستان هویزه باید تشکیل شود و دلایل تنش آبی در این شهرستان به صورت کامل بررسی شود.
عبیات گفت: متاسفانه متولی برای تامین آب آشامیدنی احشام وجود ندارد و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان باید متولی این امر را مشخص کند.معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: متاسفانه نه سازمان جهادکشاورزی و نه شرکت آبفا در تامین آب آشامیدنی احشام پاسخگو نیستند. معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: تا پایان خردادماه جاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها مکلف هستند که مطالعات مربوط به طرح دفع آب‌های سطحی را انجام دهند و نقاط مستعد در هر شهرستان که احتمال آبگرفتگی دارند باید مشخص شوند.