kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۹۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹

همتی: آمریکا باید به توافق هسته‌ای بازگردد

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در مصاحبه با این رسانه گفته چنانچه در انتخابات پیروز شود مایل است با جو بایدن دیدار کند، اما لازم است آمریکا سیگنال‌های بهتر و قوی‌تری ارسال کند.


وی گفت: فکر می‌کنم ما هنوز چیز جدی‌ای از جانب آقای بایدن شاهد نبوده‌ایم. آنها اول باید به (توافق هسته‌ای) که از آن خارج شدند، بازگردند.
در این گزارش ذکر شده که همتی هنگام صحبت با خبرنگاران آسوشیتدپرس در دفتر خود در تهران چند بار گفت که سیگنالی که ایرانی‌ها امیدوارند از طرف آمریکا شاهد باشند، بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای است.
همتی گفت: آمریکایی‌ها سیگنال‌های مثبتی فرستاده‌اند اما آن سیگنال‌ها به اندازه کافی قوی نبوده است. اگر سیگنال‌های قوی‌تری باشد، بر میزان خوشبینی یا بدبینی ما تاثیر می‌گذارد.
به گزارش فارس، به نوشته آسوشیتدپرس، وی در پاسخ به این سوال که «آیا ایران حاضر است محدودیت‌های بیشتر را مثل محدودیت بر برنامه موشک‌های بالستیک خود برای دریافت کاهش تحریم‌ها، بپذیرد»، گفت؛ تهران این پیشنهاد را نمی‌پذیرد. کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: تعهدات هسته‌ای ایران باید در چارچوب (توافق) باشد. اگر این‌طور نباشد، نه رهبری (رهبر معظم انقلاب) و نه رئیس‌جمهور این را نخواهد پذیرفت.