kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۹۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۴

برگزاری اجلاس گروه 7 در انگلیس تحت تدابیر شدید امنیتی

منابع خبری از استقرار چند صد پرسنل نظامی برای کمک به پلیس انگلیس در برقراری امنیت اجلاس سران گروه هفت خبر دادند.

 


وزارت دفاع انگلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، طی هفته آینده چند صد پرسنل نظامی و همچنین چندین فروند هواپیما و ناو نیروی دریایی را برای کمک به پلیس انگلیس در تأمین امنیت اجلاس سران جی۷ (گروه 7) که از ۱۱ تا ۱۳ ژوئن (21 تا 23 خرداد) در «کورنوال» برگزار می‌شود، مستقر خواهد کرد. گفتنی است، کورنوال یکی از شهرستان‌های تشریفاتی و غیرشهری در ناحیه جنوب غربی انگلیس است که گاهی از آن برای برگزاری این گونه نشست‌ها استفاده می‌شود.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ارتش انگلیس همچنین به غیر از پرسنل و تجهیزات، کارکنان برنامه‌ریزی، پشتیبانی لجستیکی، امکانات و تیم‌های خنثی‌کننده مواد منفجره را برای کمک به پلیس، اعزام می‌کند. علاوه‌بر این، دو پایگاه نظامی از برگزاری و سازماندهی این نشست، پشتیبانی خواهند کرد.
سفر هشت روزه «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، به اروپا از روز چهارشنبه با ورود به انگلیس رسما آغاز شد. رئیس‌جمهور آمریکا برای شرکت در نشست جی 7‌، به انگلیس پرواز کرد تا نخستین سفر خارجی‌اش از زمان به قدرت رسیدن، را آغاز کند. باید افزود که نشست سران هفت اقتصاد بزرگ جهان، موسوم به «جی -7» درست قبل از نشست رئیس‌جمهور آمریکا و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، که قرار است چهارشنبه آینده ۱۶ ژوئن (26 خرداد) برگزار شود، تشکیل خواهد شد.
گفتنی است، جی۷ نشست وزیران اقتصاد هفت کشور صنعتی است. این نشست در سال ۱۹۷۵ باحضور شش کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، انگلیس و آمریکا تشکیل شده است. بعدها کانادا نیز به این گروه پیوست. روسیه هم مدتی عضو این گروه بود، اما مدتی است که این عضویت به تعلیق درآمده است. روسیه پس از بحران اوکراین، از جی 7 کنار گذاشته شد.
هرچند که ۷ کشور عضو تقریباً نیمی از تولید ناخالص داخلی دنیا را به خود اختصاص می‌دهند، ولی غیبت چین که از لحاظ تولید ناخالص داخلی رتبه دوم جهان را دارد یا برزیل که هفتمین قدرت اقتصادی دنیاست از نقاط ضعف اجلاس گروه ۷ است. همچنین عدم حضور هند (که بر اساس تولید ناخالص داخلی جلوتر از کانادا و روسیه قرار دارد) نیز از جمله نقاط ضعف این گروه محسوب می‌شود.