kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۶۸
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در شوشتر

 


رئیس ‌دادگستری شوشتر گفت: یک قاتل با تلاش دادستانی و اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان ۴۸ ساعت قبل از رسیدن به چوبه دار با عفو و بخشش اولیای دم از قصاص نفس نجات یافت.
مصطفی آباد بیان کرد: در سال ۹۴ در جریان نزاع دسته جمعی ، یکی از افراد به منزل همسایه خود پناه می‌برد و فرد دیگری که فرد پناهنده را دنبال کرده بود از پدر همسایه می‌خواهد که فرد پناهنده را به او تحویل دهد.
وی افزود : پدر همسایه در دفاع از پناهنده خود با آن فرد بحث می‌کند و پس از مدت کوتاهی این بحث تبدیل به درگیری می‌شود که پدر همسایه توسط آن فرد به ضرب گلوله به قتل می‌رسد و متواری می‌شود.
رئیس ‌دادگستری شوشترادامه داد: پس از دستگیری قاتل و طی مراحل قانونی پرونده، با تنفیذ حکم قصاص نفس از سوی دیوان عالی کشور، پرونده برای اجرای حکم قصاص قاتل، به اجرای احکام ارجاع داده شد.
وی افزود: سرانجام اولیای دم با اصرار بر اجرای قصاص قاتل، مقدمات اجرای حکم قصاص انجام و قاتل به قرنطینه می‌رود که در ۴۸ ساعت باقیمانده برای اجرای حکم قصاص، با توجه به پشیمانی قاتل از ارتکاب این جنایت و درخواست وی و خانواده او از شورای حل اختلاف شوشتر برای جلب رضایت اولیای دم، اعضاء شورای حل اختلاف این شهرستان بلافاصله به این موضوع ورود کرده و با استفاده از ظرفیت سادات، خیرین و بزرگان منطقه بالاخره با رضایت خانواده مقتول اولیاء دم با عفو و گذشت و ثبت رضایت، از قصاص قاتل صرف نظر کرده و این پرونده پس از پنج سال به صلح و سازش منتهی شد.