kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴

فرش دستباف ایرانی صاحب نشان جهانی شد

 

رئیس ‌مرکز ملی فرش ایران از ثبت یک نشان برای فرش دستباف کشورمان در سازمان جهانی مالکیت معنوی وای پو خبر داد و گفت: از این پس فرش دستباف با این نشان مشخص صادر می‌شود تا اصالت و هویت هنر صنعت ایرانی در عرصه بین‌الملل حفظ شود.
به گزارش ایرنا «فرحناز رافع» دیروز چهارشنبه در کمیته فرش استان همدان اظهار داشت: به رغم تولیدات ارزنده، فرش دستباف به شدت در عرصه مارکتینگ (بازاریابی ) و برندینگ ضعیف است و در این راستا در ۱۵ ماه اخیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.
وی ثبت جهانی یک نشان برای فرش دستباف را حرکت بزرگی در راستای حفظ و حراست از این هنر صنعت اصیل دانست و گفت: این نشان شامل یک گل شاه عباسی است که در وسط آن یک درخت سرو تعبیه شده و اطراف آن نشان صلح و دوستی طراحی شده است. رئیس ‌مرکز ملی فرش ایران خاطرنشان کرد: این نشان با حمایت سازمان جهانی وای پو به ثبت رسیده است. او از طراحی سایت بین‌المللی فرش دستباف نیز خبر داد و گفت: این کار هم با همکاری وای پو (سازمان جهانی مالکیت معنوی) در راستای معرفی و ترویج برند فرش ایرانی است که به زودی راه‌اندازی می‌شود.
رافع تبدیل هر روستا به یک فروشگاه آنلاین را از دیگر اقدامات ارزنده برای رونق تجارت فرش دستباف اعلام کرد و افزود: این نرم‌افزار نیز توسط جمعی از نخبگان در حال طراحی است تا حاصل بافنده‌ها به نرخ واقعی و بدون واسطه به فروش برسد. وی تصریح کرد: به زودی طرح فروش اقساطی فرش دستباف با هدف تحریک تقاضا اجرا می‌شود تا هموطنان علاقه مند به صنایع دستی بتوانند از طریق دریافت تسهیلات فرش دستباف خریداری کنند.