kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۲۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۸
سرکرده تروریست‌های سنتکام:

ایران بزرگ‌ترین تهدید است به حمایت از عربستان سعودی ادامه می‌دهیم

رئیس‌تروریست‌های آمریکایی در غرب آسیا (سنتکام) در یک نشست خبری، از حضور نظامی واشنگتن در عراق و سوریه دفاع کرد و ایران را بزرگ‌ترین تهدید منطقه خواند.

کنت مک‌کنزی، فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی در غرب آسیا در یک نشست مجازی که با حضور برخی خبرنگاران کشورهای منطقه غرب آسیا برگزار شد، اتهام زنی علیه نفوذ و حضور منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.
به گزارش فارس، وی با بیان اینکه نیمی از نظامیان از افغانستان خارج شدند، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تمام نظامیان خارجی تا پیش از ۱۱ سپتامبر سال جاری از افغانستان خارج خواهند شد.
مک‌کنزی گفت: یک اولویت دیگر ما مقابله با اقدامات ثبات زدای ایران است، اقداماتی که همچنان بزرگ‌ترین تهدید برای ثبات در خاورمیانه است. به اعتقاد من، حضور ما در این منطقه یک تاثیر بازدارنده در قبال ایران داشته است.
گفتنی است، اتهام زنی سرکرده سنتکام به ایران در حالی است که جمهوری اسلامی و نیروهای مقاومت با درایت و اقتدار مثال زدنی، ماشین جنگی آمریکا در غرب آسیا را به گِل نشاندند، پروژه جنگ نیابتی این رژیم خونخوار را که با هدف ناامن سازی ایران و تجزیه منطقه طراحی شد، ناکام گذاشتند. ایران مقتدر دست این‌اشرار را کوتاه کرد، ثبات را به منطقه بازگرداند و در حال اخراج آمریکا از منطقه است.
فرمانده نظامیان تروریست ارتش آمریکا در این نشست مجازی با حضور خبرنگاران برخی از کشورهای عربی علیه روسیه و چین هم موضع گرفت.
وی مدعی شد: مشخص است که چین و روسیه در تلاش برای اعمال نفوذ بیشتر و ایجاد پیوندهای گسترده‌تر با کشورهای این منطقه هستند. هر دو کشور در تلاش هستند که از هر گونه استنباطشان درباره تضعیف تعامل ایالات متحده در این منطقه فرصت‌طلبی کرده و روابطشان را با منطقه استقرار بخشیده و مستحکم کنند.
کنت مک کنزی درباره حمایت‌‌های آمریکا از عربستان سعودی در جنگ با یمن حرف زد و بدون‌اشاره به ادامه جنگ ائتلاف سعودی ضد یمن و ادامه محاصره غیرانسانی این کشور فقیر عربی، علیه انصارالله اتهام زنی کرد.
فرمانده سنتکام گفت: ما به همکاری با سعودی‌ها در زمینه تقویت سامانه‌های پدافند هوایی و موشکی آنها ادامه می‌دهیم.