kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال



برگزاری سوپرجام در ورزشگاه آزادی
مسابقه سوپرجام بین دو تیم پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر) و تراکتور تبریز (قهرمان جام حذفی) روز ۳۰ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود. مراسم قرعه کشی برای تعیین میزبانی سوپرجام فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ با حضور محمدرضا کشوری فرد دبیر سازمان لیگ، سهیل مهدی مدیر مسابقات، افشین پیروانی مدیر تیم پرسپولیس و اسماعیل گودرزی معاون حقوقی باشگاه تراکتور تبریز در سازمان لیگ برگزار شد و بر اساس قرعه، قرار شد که این مسابقه در روز یکشنبه ۳۰ خرداد در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود.
پاسخ رد AFC به درخواست پرسپولیس
کنفدراسیون فوتبال آسیا در پاسخ به نامه باشگاه پرسپولیس اعلام کرد به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند پاداش این باشگاه را پرداخت کند. این باشگاه در ادامه تلاش‌های خود برای دریافت پاداش آسیایی، بار دیگر با کنفدراسیون فوتبال آسیا، نامه‌نگاری کرد. باشگاه پرسپولیس به دلیل مشکلاتی چون بدهی سنگین به گابریل کالدرون و خواکین به عنوان مهم‌ترین موضوعات برای دریافت فوری پاداش آسیایی خود از نهاد اصلی مدیریت بر فوتبال آسیا درخواست کرد که هر چه سریع‌تر راهکاری برای انتقال این پول به حساب معرفی کند اما کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی زود و به فاصله یک روز، پاسخ نامه باشگاه پرسپولیس را ارسال کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا بار دیگر تاکید کرد که کشور ایران تحت تحریم‌ است و آنها نمی‌توانند این پاداش را به حساب باشگاه واریز کنند و حتی در اختیار شخص ثالثی که با باشگاه پرسپولیس یا کشور ایران در ارتباط باشد، قرار دهند. این در شرایطی است که پرسپولیس با یک بحران اقتصادی درخصوص بدهی‌های گذشته رو‌به‌روست و انتقال این پاداش می‌توانست بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کند.
برگزاری تورنمنت 3 جانبه امام رضا‌(ع) در مشهد
به دنبال تعطیلات لیگ برتر و آماده‌‌سازی تیم فوتبال پدیده، هیئت فوتبال خراسان رضوی اقدام به برگزاری تورنمنت سه جانبه فوتبال کرده است. بر این اساس با هماهنگی انجام شده از سوی هیئت فوتبال خراسان با باشگاه‌های پدیده خراسان، گل‌گهر سیرجان و ذوب‌آهن اصفهان این تورنمنت از امروز بدون حضور تماشاگران آغاز می‌شود.با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده هر تیم دو بازی برگزار می‌کند که برنامه این مسابقات به شرح زیر است:
*پدیده........................... گل‌گهر سیرجان(چهارشنبه 19 خرداد- ساعت 19)
*ذوب‌آهن اصفهان.............. گل‌گهرسیرجان(جمعه 21 خرداد- ساعت 17)
*پدیده خراسان...............ذوب‌آهن اصفهان(یکشنبه 23 خرداد- ساعت 19)
دعوت از 20 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتسال
محمد ناظم‌الشریعه ۲۰ بازیکن را به اردوی جدید تیم ملی فوتسال دعوت کرد.چهارمین اردوی تیم ملی فوتسال از امروز در مرکز ملی فوتبال آغاز می‌شود.به این منظور اسامی 20 بازیکن از سوی سرمربی این تیم به شرح زیر اعلام شد: سالار آقاپور، سپهر محمدی، محمدحسین درخشانی، محسن منتظمی، علیرضا صمیمی، مهدی جاوید، محمدرضا سنگ سفیدی، باقر محمدی، فرهاد توکلی، بهزاد عظیمی، محمد نجف زنگی، علی اصغر حسن‌زاده، طاها نعمتیان، میثم خیام، مسلم اولاد قباد، سعید احمد عباسی، کیانوش شیرپور، سینا پرکاس، محمد شجری و رضا سپندار. در اولین روز از ورود بازیکنان به اردو، تست PCR از کلیه نفرات گرفته می‌شود و پس از اعلام نتایج، تمرینات از روز پنجشنبه شروع خواهد شد.این اردو تا 23 خرداد ادامه خواهد داشت.
آخرین جزئیات اختلافات رادوشوویچ و پرسپولیس
دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس که به دلیل رفتار یکی از مدیران میانی باشگاه ناراحت شده، حالا درخواست کرده ۱۱۸ هزار یورو به او پرداخت شود تا برگردد.پس از چند روز غیبت بوژیدار رادوشوویچ در تمرینات پرسپولیس، یحیی گل‌محمدی از باشگاه درخواست کرده تا سریعا مقدمات بازگشت این دروازه‌بان در ایران انجام شود و از این رو پرسپولیسی‌ها به تکاپو افتادند تا مشکل رادوشوویچ را برای جلب نظرش و بازگشت حل کنند.در همین حال، روز دوشنبه وکیل ایرانی رادوشوویچ به باشگاه پرسپولیس رفت و آخرین درخواست موکلش را به باشگاه ارائه کرد. رادوشوویچ به پرسپولیس اعلام کرده با توجه به اینکه قراردادش از پایان خرداد تا پایان خرداد هر سال است، باشگاه باید تمام قرارداد این فصل او را پرداخت کند اما مدیران پرسپولیس می‌گویند فصل اواسط مرداد تمام می‌شود تا آن زمان مطالبات این بازیکن را پرداخت می‌کنند.رادوشوویچ تا به حال حدود ۵۵ درصد از قرارداد این فصل خود را دریافت کرده و حالا با درخواست جدیدش، پرسپولیس باید حدود ۱۰۰ هزار یورو به او بدهد. البته این فقط یک بخش ماجرا است. رادوشوویچ بابت فصل گذشته هم ادعای دریافت ۱۸ هزار یورو بابت آپشن قراردادش را هم دارد و با این حساب پرسپولیس برای جلب نظر و بازگشت او باید حدود ۱۱۸ هزار یورو به او بدهد.اگر پرسپولیس نتواند این دروازه‌بان را برگرداند، نه تنها تا پایان فصل مشکل دروازه‌بان خواهد داشت، بلکه باید تمام مبالغ قرارداد او در سه فصل آینده را نیز پرداخت کند. درواقع اگر رادوشوویچ یک طرفه فسخ کند و برنگردد، پرسپولیس با پرونده حدود ۸۰۰ هزار یورویی دیگر روبه‌رو خواهد شد.