kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۷۵
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰

حمله وحشیانه به خانواده مسلمان در کانادا با کامیون؛ 4 نفر از 5 عضو خانواده جان باختند

رسانه‌های کانادا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) گزارش دادند مردی عصر یکشنبه با کامیون به پنج عضو یک خانواده مسلمان حمله کرده و چهار نفر از آنها را به طرز وحشیانه‌ای صرفاً به این دلیل که مسلمان بوده‌اند کشته است.


دولت کانادا خود را پرچمدار رعایت موازین حقوق بشری در بین کشورهای غربی می‌داند اما این روزها اخبار و گزارش‌هایی از درون این کشور منتشر می‌شود که چندان با این ادعاها همخوانی ندارد. هشتم خرداد ماه بود که اجساد دست‌کم ۲۱۵ کودک بومی که برخی از آنها حدود سه سال سن داشتند، در محوطه یک مدرسه شبانه‌ روزی کاتولیک در استان «بریتیش کلمبیا» کانادا پیدا شد.در بازه زمانی ۱۸۸۳ تا ۱۹۹۶، حدود ۱۵۰ هزار کودک بودمی از خانواده‌های خود به اجبار جدا شدند و به مدارس شبانه‌روزی فرستاده شدند که کلیسای کاتولیک آن را تأسیس کرده بود و هدف اصلی آن دور کردن این کودکان از جوامع بومی کانادا و جلوگیری از ترویج زبان و سنت‌های مادری‌‌شان و تربیت آنها به شیوه‌ای تحمیلی بود.طبق گزارش‌ها، بسیاری از این کودکان بومی در مدارس شبانه‌روزی مورد آزار جسمی و جنسی قرار می‌گرفتند.کشف این گور جمعی موجی از خشم مردم بومی کانادا را برانگیخته است.
در جدیدترین جنایت ضد حقوق بشری که این بار احساسات جامعه مسلمانان این کشور را به شدت جریحه‌دار کرده است یک خانواده مسلمان ساکن کانادا صرفاً به دلیل مسلمان بودن به طرز وحشیانه کشته شدند.وبگاه «سی‌بی‌سی» کانادا گزارش داده این خانواده هنگام عبور از خیابانی در شهر «لندن» واقع در استان انتاریو هدف حمله قرار گرفته‌اند. ضارب با کامیون به این خانواده حمله کرده، چهار نفر از آنها را کشته و از محل حادثه متواری شده است.«استیو ویلیامز»، رئیس‌پلیس «لندن» عصر دوشنبه گفته مسئولان معتقدند «این حادثه، اقدامی عامدانه» بوده و علت حمله به قربانیان، مذهب آنها بوده است. یک مادربزرگ ۷۴ ساله و یک زن ۴۴ ساله به همراه یک مرد ۴۶ ساله و دختر نوجوان ۱۵ ساله آنها، قربانیان این حمله بوده‌اند.. تنها نجات یافته این حمله یک پسر ۹ ساله است که به شدت آسیب دیده اما مقام‌ها می‌گویند زنده خواهد ماند.
«ناتانیل ولمان» که گفته می‌شود ۲۰ سال سن دارد عامل این جنایت معرفی شده است. او عصر دوشنبه به چهار فقره قتل درجه یک و یک فقره تلاش برای قتل متهم شد. یک مقام دیگر پلیس گفت: «شواهد موجود حاکی است که این اقدام، اقدامی از پیش‌طراحی شده بوده است». شهردار لندن گفت: «این، یک قتل عام بود که علیه مسلمان‌ها-و ساکنان لندن- انجام شد و ریشه‌‌های آن را باید در نفرتی که قابل بازگو کردن نیست جست».وی همچنین درباره قربانیان این حادثه گفت: «آنها آدم‌های بی‌گناهی بودند که تنها به این دلیل که مسلمان بودند کشته شدند.». احتمال می‌رود مهاجم با اتهام «تروریسم» مواجه شود. پایگاه «لندن فری‌پرس» این حمله را یکی از مورد خشونت‌های جاری علیه مسلمان‌ها در کانادا توصیف کرده و نوشته «شورای ملی مسلمانان کانادا» بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ توانسته بیش از ۳۰۰ حمله منجر به جراحت علیه مسلمان‌ها را که بیش از ۳۰ مورد آنها با خشونت‌های شدید فیزیکی همراه بوده شناسایی کند.