kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴

یک‌هزار و ۱۰۰میلیارد تومان برای تکمیل شبکه آبیاری سد خداآفرین تامین شد



استاندار اردبیل از تامین و اختصاص یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نواحی عمرانی، طرح شبکه آبیاری و زهکشی سد خداآفرین در محدوده این استان خبر داد.
اکبر بهنامجو اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل فروش اراضی سازمان جهاد کشاورزی برای تکمیل این پروژه عظیم تامین شده و باید روند اجرایی آن نیز تسریع شود.
وی با بیان اینکه تاکنون شبکه آبیاری و زهکشی پنج هزار هکتار از ۳۷ هزار هکتار این پروژه به بهره‌برداری رسیده است، افزود: ناحیه عمرانی اول با همکاری آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان به بهره‌برداری رسیده و ناحیه عمرانی دوم شبکه آبیاری این پروژه با بیش از ۹۲ درصد در حال اجراست و تا اواخر مردادماه سال جاری تقریبا ۱۶هزار هکتار از این شبکه به بهره‌برداری
می‌رسد.
او بیان کرد: برای تکمیل این پروژه عظیم باید تعداد گروه‌های کاری افزایش یابد و نحوه اجرا نیز به‌صورت فشرده انجام شود.
بهنامجو با اشاره به اینکه عملیات تکمیل سد خداآفرین و قیزقلعه‌سی ظرف یک ماه آینده به اتمام می‌رسد، افزود: باید نواحی عمرانی این شبکه آبیاری و زهکشی تا سه ماه آینده اجرا شود و اجرای خط برق۱۳۲ نیز در الویت قرار گیرد.
به گفته وی بهره‌برداری طرح شبکه آبیاری و زهکشی ناحیه عمرانی سوم و ناحیه عمرانی چهارم این پروژه ظرف مدت ۶ ماه و اتمام نهایی پروژه تا پایان سال جاری انجام می‌شود.
طرح بزرگ پایاب سد خداآفرین با درخواست رئیس‌جمهوری و تایید مقام معظم رهبری و اختصاص بخشی از یک میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب‌های مرزی استان اردبیل از سال ۹۲ اجرایی
شده است.