kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۵۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
مدیرکل راه و شهرسازی:

بزرگراه ایلام- مهران پیش از اربعین تکمیل می‌شود

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ازاتمام عملیات اجرایی چهاربانده کردن محور ایلام - مهران تا قبل از اربعین سال جاری خبر داد و گفت: پیمانکاران قطعات مختلف باقیمانده شیفت کاری برای تسریع در روند پروژه را افزایش ‌دهند.
عبدالله بهادری اظهار داشت: قطعه اول بزرگراه ایلام - مهران به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه، بیشترین حجم عملیات راه‌سازی این محور جهت ارتقا به بزرگراه را به خود اختصاص داده است.
وی با ‌اشاره به وضعیت پیشرفت قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران افزود: از ۱۱ کیلومتر طول این مسیر تاکنون پنج کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده و ۶ کیلومتر در دست اقدام است.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تاکید کرد: ۲ رشته تونل در این ۶ کیلومتر در دست احداث است، یکی تونل موازی تونل قبلی راه کربلا به طول ۷۱۰ متر که حفاری و کف برداری شده و پیمانکار در حال نصب قالب لاینینگ جهت اجرای عملیات لاینینگ (پوشش بتنی سقف و دیوارها) این تونل است و با نصب این قالب عملیات لاینینگ بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند.
بهادری درخصوص پیشرفت تونل دوم راه کربلا هم گفت: تونل کیلومتر ۵ ایلام- مهران به طول ۸۶۰ متر که حفاری آن به پایان رسیده و عملیات کف برداری آن نیز در مراحل پایانی است.
وی اضافه کرد: غیر از احداث این تونل‌ها در قطعه اول بزرگراه ایلام- مهران عملیات تکمیلی پل‌های بزرگ و حجم عظیم ترانشه‌برداری و خاک‌ریزی در مراحل پایانی است که با انجام این مرحله چند نقطه پرحادثه محور مذکور حذف خواهد شد.
وی یادآور شد: راه و شهرسازی استان ایلام تلاش خواهد کرد تا اربعین آینده بیشتر عملیات راه‌سازی محور ایلام به مهران به اتمام برسد هر چند که در چند نقطه از جمله تکمیل تونل‌ها و بحث نقاط رانشی و... نیاز به اعتبار و زمان دارد.