kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

زاکانی: بانکی که به تولید کمک نکند، بهتر است درش بسته شود

علیرضا زاکانی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه‌اش برای بازار سرمایه گفت: ابتدا داخل خود دولت را تنظیم می‌کنم چرا که بخشی از اشکالاتی که در بازار سرمایه ایجاد شد، به علت دعوای میان وزرای نفت و امور اقتصادی و دارایی بود.


به گزارش مهر، وی اظهار داشت: یک علت اخلال در بازار بورس نیاز دولت به این بازار بود که دست در جیب بازار سرمایه کرد به این ترتیب که وزیر اقتصاد چندی پیش اعلام کرد که دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه برداشته است، در حالی که دولت حق ندارد از مال مردم بردارد. بانک باید در خدمت بازار سرمایه قرار گیرد نه اینکه مداخله‌گر و رقیب این بازار باشد. دولت باید برای رونق بازار سرمایه کمک کند نه اینکه کمر بازار سرمایه را بشکند تا بتواند از این طریق خود را اداره کند.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بانکی که به تولید کمک نکند، بهتر است درش بسته شود. لذا آنچه که برای ما در بحث بازار سرمایه اهمیت دارد این است که به‌گونه‌ای سیاستگذاری کنیم تا دولت در بازار سرمایه دخالت نکند و خودش را خرج بازار سرمایه کند نه اینکه بازار سرمایه و مال مردم را خرج خود کند.