kayhan.ir

کد خبر: ۲۱۸۸۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۱

رضایی: با صرفه‌جویی در یارانه‌های پنهان کسری بودجه را جبران می‌کنیم

محسن رضایی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیو اقتصاد گفت: ما تجارت همسایگان را بسیار جدی خواهیم گرفت.


به گزارش تسنیم، وی در خصوص سیاست‌هایش در حوزه ارز نیز، گفت: مسئله مهم، نرخ ارز است که این نرخ برای سالیان دراز ثابت باشد. هر زمان که نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند، زندگی مردم به هم می‌ریزد. ما نرخ برابری ریال با دلار را ثابت خواهیم کرد و با جهش تولید ریال را تقویت می‌کنیم، از این طریق قدرت ریال را نسبت به دلار افزایش خواهیم داد و روزی خواهد رسید که در بازارهای منطقه ریال را در کنار دلار و یورو، خرید و فروش کنند. این اتفاق زمانی خواهد افتاد که میزان صادرات و واردات ما از 200 میلیون دلار افزایش پیدا کند.
رضایی اظهار داشت: موضوع دیگر بحث صنایع پایین‌دستی پتروشیمی است که بیش از 500 محصول از این صنایع به دست می‌آید که در بازارها قابل فروش است، امروز این ماده اولیه به صورت ارزان به کره و آلمان فروخته و سپس با محصولاتی با قیمت بالا به کشور باز می‌گردد. راه‌اندازی، تقویت و گسترش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی از جمله برنامه‌های ما خواهد بود.
وی بیان داشت: ما از طریق صرفه‌جویی در یارانه‌های پنهان، کسری بودجه دولت را جبران خواهیم کرد و از اینکه دولت دستش را در جیب مردم کند جلوگیری خواهیم داشت.